Cât a încasat ZYX în campania electorală din contracte de publicitate pentru Nicușor Dan și George Simion

Cât a încasat ZYX în campania electorală din contracte de publicitate pentru Nicușor Dan și George Simion
Hotnews.ro, Foto: Hotnews

Grupul de presă ZYX, care include platforma ZYX.ro, a încheiat contracte de publicitate politică cu ambii candidați, conform unei investigații efectuate de un site de știri despre finanțările mediului de presă în campania electorală.

Răzvan Ionescu, publisher la ZYX Publishing Group, a declarat că „Grupul ZYX a avut contracte de publicitate politică în timpul campaniei pentru alegerile prezidențiale, atât în primul, cât și în al doilea tur, cu Nicușor Dan și George Simion. Suma înregistrată este de 20.000 de euro pentru Nicușor Dan în ambele runde, și aceeași sumă pentru George Simion.”

„Aceste sume au fost destinate întregului grup ZYX, dar s-au realizat contracte și cu alte platforme precum Golazo.ro și B365.ro, discutând despre coeziunea grupului ZYX. Peste 80% din total a fost alocat platformei ZYX.ro. Toate materialele au fost identificate ca publicitate, respectând legile și etica deontologică”, a adăugat acesta.

Conform investigației realizate, Nicușor Dan a cheltuit peste 40,4 milioane de lei în campania pentru turul doi al alegerilor prezidențiale din 18 mai, în vreme ce contracandidatul său, George Simion, a cheltuit puțin peste 7 milioane de lei. Aceste sume sunt cele raportate până acum la Autoritatea Electorală Permanentă, fiind subliniat că acestea nu sunt finale.

România TV, lider în topul televiziunilor plătite pentru promovarea lui Nicușor Dan

Dintre banii cheltuiți, Nicușor Dan a alocat aproape 10 milioane de lei (aproximativ 2 milioane de euro) pentru promovarea pe canalele de televiziune în turul doi de la alegerile prezidențiale, conform documentelor oficiale.

Cea mai semnificativă sumă a fost direcționată către România TV, care este controlată de Sebastian Ghiță, unde s-au investit peste 4,6 milioane de lei (în jur de 900.000 de euro) pentru difuzarea materialelor de publicitate politică.

Pentru turul doi, Antena3 CNN a încasat 2,1 milioane de lei de la candidatul independent, echivalentul a aproximativ 400.000 de euro. De asemenea, Antena 1 a primit o sumă de aproximativ 100.000 de euro, rezultând un total de aproape jumătate de milion de euro.

Pe locul trei se află B1 TV, cu încasări de 1,26 milioane de lei (250.000 de euro), conform datelor raportate la Autoritatea Electorală Permanentă.

Sumele plătite de George Simion la televiziuni

Televiziunea RTV a primit 1,3 milioane de lei (aproximativ 260.000 de euro) pentru promovarea lui George Simion, conform unei facturi din 16 mai 2025.

Până în acest moment, nu există înregistrări mai recente de facturi către Realitatea TV sau către firma DBV Media House, care este cunoscută pentru regularitatea plăților ce vizează societatea administrată de familia Păcuraru.

În cadrul primului tur, George Simion a fost promovat pe Realitatea PLUS pentru suma de 9 milioane de lei (1,8 milioane de euro).

Pentru detalii suplimentare, consultați investigația Snoop.ro.

Recomandari
Show Cookie Preferences