Însoțitorii de zbor ai unei curse problematice la Boeing lansează acțiuni legale împotriva companiei

Patru însoțitori de bord care au luat parte la un incident implicând un Boeing 737 MAX al Alaska Airlines acționează în justiție împotriva constructorului american. Incidentul în care o ușă a avionului s-a desprins în zbor, în ianuarie, a dus la suferințe fizice și emoționale pentru care aceștia solicită compensații, conform publicației The Seattle Times, preluată de Reuters.
Aceștia au depus cereri de despăgubire pentru „pierderi economice trecute și viitoare” din cauza leziunilor fizice și psihice, precum și a suferinței emoționale cauzate de accident, așa cum a raportat The Seattle Times.
„Fiecare dintre cei patru însoțitori a demonstrat un curaj excepțional, acționând conform instruirii lor și asigurând siguranța pasagerilor, în ciuda pericolului simțit”, a declarat Tracy Brammeier, avocata lor, conform ziarului.
Ea a adăugat că aceștia merită recompensări adecvate pentru acest eveniment traumatic care și-a pus amprenta asupra vieților lor.
Procesul, înaintat marți la Tribunalul Superior al Comitatului King din Seattle, susține că Boeing este responsabil pentru incident din cauza livrării unui avion nesigur. Compania este acuzată și de neglijență în procedurile de fabricație.
Boeing a ales să nu comenteze, iar reprezentanții Alaska Airlines și Brammeier nu au răspuns imediat solicitărilor de declarații din partea Reuters.
Raportul asupra incidentului critică dur Boeing
Luna trecută, Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA a subliniat că Boeing nu a asigurat pregătirea necesară pentru evitarea unui astfel de incident.
Consiliul a arătat cu degetul spre cultura deficitară de siguranță a Boeing și instalarea greșită a componentei esențiale de fixare pentru un avion Alaska Airlines 737 MAX, accentuând și lipsa unei supervizări eficiente de către FAA.
La începutul anului trecut, o ușă a unui Boeing 737 MAX s-a desprins în timpul zborului din cauza unor șuruburi esențiale care lipseau.
După raportul NTSB, Boeing și-a asumat rolul în incident și a promis măsuri pentru a preveni repetarea unor asemenea evenimente.
Incidente multiple subminează siguranța avioanelor Boeing
Acest incident a fost doar prima dintr-o serie de probleme care au afectat imaginea de siguranță a Boeing.
În ianuarie, un Boeing 777 al United Airlines care zbura spre Japonia și-a pierdut o roată la decolare, un incident pus pe seama întreținerii.
Un alt zbor cu un Boeing operat de United Airlines de la Sydney la Los Angeles a fost forțat să se întoarcă din cauza unei scurgeri de lichid observate la decolare.
Un Boeing 737-900 a provocat teamă printre pasageri când o pungă de plastic s-a prins în motor, provocând un potențial incident de flacără.
Un zbor operat de United Airlines pe ruta Tennessee-Texas a întâmpinat probleme la aterizare datorită nefuncționării trenului de aterizare care a provocat ieșirea de pe pistă.
Un alt avion al United Airlines a avut probleme cu pedalele de direcție, care au rămas blocate într-o poziție neutră în timpul unui zbor între Bahamas și New Jersey.
Un Boeing 777 a trebuit să aterizeze de urgență la Los Angeles, după ce a pierdut un pneu la decolare, tot un avion al United Airlines.
Boeing implicat într-un accident aerian devastator
Problemele au atins un vârf tragic prin prăbușirea unui Boeing 787-8 „Dreamliner” în Ahmedabad, India, în iunie, soldată cu 260 de morți. Din păcate, doar un pasager a supraviețuit, restul victimelor fiind la sol.
Un raport preliminar a descoperit confuzie în cabina de pilotaj înainte de prăbușirea dramatică ce a dus la pierderea a 260 de vieți.
Un apel de urgență a fost lansat, dar nu a fost suficient timp pentru recuperarea avionului înainte de impact.
Raportul inițial nu a găsit probleme mecanice sau de întreținere, confirmând că toate lucrările de întreținere erau în ordine.
Butonii implicați sunt destinați manevrării doar la sol pentru pornirea și oprirea motoarelor, fiind astfel proiectați pentru a preveni acționările accidentale. Acest lucru a condus ancheta spre o posibilă eroare de pilotaj.
Un raport complet asupra incidentului este așteptat să fie disponibil în cel puțin un an.