Aluloza, rivalul zahărului: Coreea de Sud devine pionier în testarea îndulcitorului fără calorii

Aluloza, rivalul zahărului: Coreea de Sud devine pionier în testarea îndulcitorului fără calorii
Îndulcitor cu aluloză vândut în SUA. Sursă foto: Shutterstock

Coreea de Sud s-a impus ca un lider în testarea alulozei, un posibil concurent pentru înlocuitorii zahărului cum ar fi stevia. Acest îndulcitor câștigă popularitate printre influenceri din industria alimentară și mari companii locale care își extind producția, conform unei raportări de la Reuters.

Aluloza, prezentă în smochine, kiwi și alte fructe, a obținut aprobarea de la autoritățile de reglementare din Statele Unite și Coreea de Sud.

În Statele Unite, îndulcitorii pe bază de aluloză sunt disponibili în bomboane și batoane proteice, deși majoritatea sunt vândute online sau în magazine alimentare specifice.

Între timp, aluloza este disponibilă în Coreea de Sud la supermarketuri, cu un preț de sub 10.000 de woni, echivalentul a aproximativ 7,26 dolari americani pentru o sticlă de 700 ml.

În prezent, aluloza este de aproximativ patru ori mai costisitoare decât zahărul; cu toate acestea, cercetătorii susțin că are un gust similar cu zahărul și conține aproape zero calorii.

„Gustul său este cel mai apropiat de zahărul clasic”, a declarat Renaud Joly, influencer vegan stabilit în Seul.

Investiții în producție din partea companiilor sud-coreene

În ciuda popularității în creștere, experții în sănătate subliniază necesitatea unor cercetări suplimentare pentru a evalua efectele pe termen lung ale alulozei. De asemenea, până în prezent, aluloza nu a fost aprobată pe scară largă la nivel global, iar costurile mai mari de producție limitează utilizarea sa ca îndulcitor comercial.

„Aluloza nu este primul îndulcitor care a fost promovat cu titluri atrăgătoare despre beneficiile sale”, a explicat Elizabeth Traxler, dietetician la Universitatea Hospitals din SUA.

Totuși, ea remarcă faptul că aluloza poate avea câteva avantaje pentru persoanele care doresc să piardă în greutate și poate fi benefică pentru cei cu diabet.

Când este combinată cu zaharuri precum zaharoza, aluloza poate diminua răspunsul glicemic, un avantaj pe care puțini alți îndulcitori îl oferă.

Expansiunea pieței alulozei

Samyang a raportat că în prezent vinde peste 1000 de tone de aluloză anual clienților din retail, cu o creștere a vânzărilor de două cifre din 2020 și venituri de peste 10 miliarde de woni în 2022.

Recent, compania a deschis o nouă fabrică, cu o capacitate de 13.000 de tone de aluloză anuală, un volum de peste patru ori mai mult decât producția anterioară.

Samyang furnizează aluloză pentru Coca-Cola Korea pentru o băutură răcoritoare fără calorii și a anunțat că a obținut autorizația de a comercializa produsele sale în Australia și Noua Zeelandă.

Conform estimărilor realizate de firma de cercetare de piață Grand View Research, piața globală de aluloză ar putea să ajungă la peste 500 milioane de dolari până în 2030, crescând de la aproximativ 310 milioane de dolari în prezent. Spre comparație, piața globală a steviei a fost evaluată la peste 514 milioane de dolari în 2023.

Cu toate acestea, Uniunea Europeană, Canada și alte națiuni consideră aluloza un „aliment nou”, a cărui siguranță încă nu a fost adecvat evaluată.

Anul trecut, Organizația Mondială a Sănătății a publicat o recomandare împotriva utilizării îndulcitorilor fără zahăr pentru controlul greutății, din cauza posibilelor efecte adverse pe termen lung.

Recent, două grupuri asociate cu OMS au clasificat aspartamul ca „posibil cancerigen”, dar au confirmat că este sigur pentru consum la nivelurile actuale.

Traxler a avertizat că consumul excesiv de aluloză poate provoca efecte secundare gastrointestinale, precum diaree și balonare.

Park Sung-won, șeful departamentului de ingrediente alimentare speciale al Samyang, a declarat că provocarea principală este de a face îndulcitorul mai accesibil și de a educa consumatorii, adăugând că „avem încredere în potențialul alulozei pentru viitor”.

Recomandari
Show Cookie Preferences