Răspunsul oficial în urma zvonurilor despre UMB: „Informații false. Lucrează 7.000 de oameni pe șantiere.”

Constructorul român UMB, care se ocupă de lucrările pe Autostrada Transilvania A3 și Autostrada Unirii A8, a fost subiectul unor speculații privind oprirea activităților din cauza unor dificultăți financiare. Aceste informații provin din capturi de discuții anonime între muncitori postate pe rețele sociale. Autoritatea de Drumuri a demontat aceste zvonuri, confirmând că activitatea pe șantiere este în continuare desfășurată și că întreruperea este parte din programul normal de pauză al companiei.
Controversa privind activitățile UMB a fost amplificată de postările de pe pagina de Facebook „Drum Expres Focșani-Brăila-Constanța”, unde au fost distribuite capturi de ecran cu discuții atribuite unor muncitori.
Discuții pe Facebook: „S-au oprit plățile... totul e blocat financiar”
Conform acestor discuții, fără identificarea autorilor, se afirmă că UMB a suspendat plățile pentru lucrările de la Autostrada A3 și A8, menționându-se și Drumul Expres Craiova – Pitești, unde compania finalizează ultimul tronson.
„S-au oprit plățile… nu se mai fac comenzi… totul e blocat financiar și pe A8 s-a spus că vor intra mai devreme în vacanță”, se arată într-un mesaj distribuit online.
Mesajele continuă cu afirmații că diurnele șoferilor nu au fost plătite și muncitorii nu au primit informații despre salarii. „Vom vedea ce se va întâmpla săptămâna viitoare, fiind 15 zi de salariu”, se menționează într-unul dintre mesaje.
Reacția CNAIR: „A fost informație falsă”
Autoritatea de Drumuri a declarat că informațiile circulante sunt incorecte, subliniind că UMB urmează un program de pauză planificat de o săptămână.
„Informația este falsă. Compania este activă, având 7.000 de angajați pe teren. Săptămâna viitoare, conform planului lor standard, vor avea o săptămână de pauză. UMB lucrează trei săptămâni consecutiv și apoi ia o săptămână liberă”, a explicat Alin Șerbănescu, reprezentant CNAIR.
Și Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a confirmat că informațiile sunt neadevărate, menționând, de asemenea, numărul mare de oameni mobilizați de UMB.
Grindeanu a exprimat speranța ca succesorul său în funcția de ministru să acorde o atenție deosebită finanțării proiectelor curente și viitoare.
Încercările de a contacta liderii UMB Grup pentru a obține detalii suplimentare nu au avut succes până la publicarea acestui material.
UMB, cu facturi de 500 de milioane, dar fără întârzieri în plăți
Surse din cadrul ministerului afirmă că UMB este în prezent cel mai bine plătit constructor din România, având cele mai multe contracte în derulare pentru drumuri și autostrăzi.
În acest an, UMB a încasat aproape 2 miliarde de lei, iar facturile curente se ridică la circa 500 de milioane de lei, fără a avea dată de scadență.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat că nu există plăți restante către constructorii de autostrăzi, iar pauza activităților de la UMB este conformă cu programul lor.
Grupul UMB, ce include UMB Spedition, Tehnostrade și SA&PE Construct, este principalul contractor din țară, gestionând o proporție semnificativă din proiectele de drumuri și autostrăzi.
Printre marile proiecte la care lucrează UMB se numără: șantierele A7 din Moldova, tronsoanele A8, precum și lucrări dificile de pe autostrăzile A0, DEx12 Craiova – Pitești și A3.