Achiziția G4Media de către Radu Budeanu, intermediată de fostul director Roșia Montană Gold Corporation: Detalii și Declarații

Achiziția G4Media de către Radu Budeanu, intermediată de fostul director Roșia Montană Gold Corporation: Detalii și Declarații
Dan Tăpălagă, Radu Budeanu și Cristian Pantazi, în fotografia care a însoțit comunicatul G4Media privind achiziționarea grupului

Dragoș Tănase, fost director executiv la Gabriel Resources și Roșia Montană Gold Corporation, a reprezentat firma ProfitUp în tranzacția prin care Radu Budeanu a achiziționat G4Media, conform declarațiilor făcute de Tănase și Tăpălagă.

  • Dan Tăpălagă a subliniat că nu poate comenta asupra prețului de 5 milioane de euro din cauza unor clauze de confidențialitate, dar a confirmat că întreaga participație a companiei G4Media a fost vândută. "Absolut toate acțiunile, ale mele, ale lui Cristi Pantazi și ale celorlalți acționari, au fost transferate", a afirmat Tăpălagă.
  • Întrebat ce se va întâmpla cu "Group 4 Media Freedom and Democracy", organizație nonprofit de susținere a jurnalismului independent, Tăpălagă a răspuns că aceasta va fi preluată de imperiul media al lui Budeanu.

Intermediată de ProfitUp, tranzacția prin care G4Media a fost cedată către grupul lui Radu Budeanu a avut loc marți; Budeanu are un istoric de condamnare pentru corupție, sentința primită fiind de doi ani cu suspendare.

Detaliile Procesului de Tranzacție

Când o companie media, cum este G4Media, dorește să se vândă, își alege reprezentanți calificați, incluzând avocați și experți financiari, pentru a facilita vânzarea. În mod similar, potențialii cumpărători au echipe similare pentru a-i ghida.

Compania este evaluată în întregime pentru a stabili valoarea posibilelor vânzări, fie parțial, fie integral.

„Numeroși specialiști au evaluat G4Media, acoperind aspecte juridice și financiare”, a declarat un insider cunoscut cu detaliile negocierii. Unul dintre cei implicați a discutat despre reprezentare și preț.

Revendicările Financiare și Evaluările Specialiștilor

Fosta conducere Gabriel Resources și a Roșia Montană Gold Corporation, Dragoș Tănase, a jucat un rol crucial prin ProfitUp pentru G4Media. Conform afirmațiilor lui Dan Tăpălagă, ProfitUp a furnizat servicii financiare și contabile pentru G4Media.

Autorizând o autoevaluare de 6 milioane de euro, Dan Tăpălagă și Cristian Pantazi au susținut această cifră bazându-se pe profitul anual de 500.000 de euro. Totuși, confidențialitatea a impus anumite rețineri în declarații.

Impact Financiar pe Termen Lung al Recunoașterii Electorale

Mai multe evaluări au fluctuat, conform specialiștilor implicați. "Cea mai mare evaluare a ajuns la 5 milioane de euro datorită implicării publicitare electorale în 2024, iar câștigurile s-ar putea să nu se mențină stabile în viitor", au estimat evaluatorii.

Surse apropiate procesului au confirmat oferta de 5 milioane de euro din partea lui Radu Budeanu.

Confidențialitatea Ca Principal Factor de Reținere în Declarații

Toate acțiunile au fost transferate integral, nu parțial, a explicat o sursă, confirmată de Dan Tăpălagă, care a precizat pentru HotNews: "Toate acțiunile și părțile au fost vândute."

Completând, despre cele 5 milioane de euro, Tăpălagă a refuzat să se pronunțe pe marginea sumelor din pricina clauzelor confidențialității legale.

„Nevoia de discreție este justificată de clauzele legale, deci nu pot dezvălui detalii”, a declarat Tăpălagă.

Destinul Asociației "Group 4 Media Freedom and Democracy" Post-Tranzacție

Întrebat despre viitorul asociației nonprofit susținătoare a jurnalismului independent, Tăpălagă a confirmat absorbția acesteia de către grupul lui Budeanu.

El a clarificat că brandul G4Media, inițial parte a asociației, este acum legat de statutul juridic al unui SRL.

Reacții Comerciale și Practici de Publicitate Pre și Post-Vânzare

G4Media nu gestionează direct vânzările de publicitate; acestea sunt intermediere prin Thematic Digital, companie implicată și în tranzacțiile comerciale ale site-urilor deținute de Radu Budeanu.

Pachetele publicitare sunt orchestrate de Thematic Digital, în cadrul larg al colaborărilor pentru facilitarea negocierilor cu agenții și firme, incluzând și parteneriate cu site-urile Gândul, Mediafax și România TV.

Structura de Proprietate a G4Media Anterior Tranzacției

G4 Global Journalism SRL a gestionat rețeaua de site-uri G4Media, având drept acționari pe Dan Tăpălagă cu 48%, Cristian Pantazi cu 48% și Cristian Drumcea cu 4%, acesta din urmă fiind și director de marketing.

Cristian Drumcea este și administrator al firmei.

Performanțele Economice și Creșterea G4 Global Journalism SRL în 2024

În 2024, G4 Global Journalism SRL a raportat venituri de aproximativ 5,95 milioane de lei și un profit net de peste 3 milioane de lei, marcând o amplificare semnificativă față de anul trecut.

Tăpălagă și Pantazi dețin, de asemenea, Economedia Global Journalism SRL, care la rândul ei administrează G4Food SRL, facilitând o extensie în baza acționariatului.

Economedia Global a raportat venituri de peste jumătate de milion de lei, cu un profit de aproape 285.000 de lei în 2024, având o structură acționarială diversificată.

Activitatea Financiară a Asociației "Group 4 Media Freedom and Democracy" în 2024

Asociația "Group 4 Media Freedom and Democracy", înființată în 2017, a înregistrat venituri și cheltuieli aproape egale în 2024, rezultând o pierdere minoră de circa 27.000 de lei.

Aceasta a acumulat datorii peste 334.000 de lei, având un ultim an profitabil în 2021 cu aproape 357.000 de lei, în timp ce pierderile au crescut în 2022.

Detalii privind Forța de Muncă din Structura G4Media și Subdiviziuni

În 2024, compania G4 Global Journalism SRL a menținut o medie de șapte angajați, în timp ce Economedia Global și G4Food SRL au avut fiecare câte un angajat.

Asociația titulară a brandului G4Media a redus personalul la jumătate, având cinci angajați, conform rapoartelor.

Recomandari
Show Cookie Preferences