CNA a implementat un nou cadru de reglementare pentru conţinutul audiovizual. Care sunt spoturile publicitare interzise?

CNA a implementat un nou cadru de reglementare pentru conţinutul audiovizual. Care sunt spoturile publicitare interzise?
Sigla CNA, Foto: Agerpres

Consiliul Naţional al Audiovizualului a adoptat, miercuri seară, o modificare a Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, după o discuţie extinsă de aproximativ zece ore.

Valentin Jucan, vicepreşedintele Consiliului, a declarat la finalul şedinţei că, „a fost un cod complex, un demers de lungă durată, în care am ascultat opiniile tuturor. Cel mai semnificativ este că acest cod este mult mai adecvat realităţii, curajos şi oferă clarificări nu doar pentru radiodifuzori, ci şi pentru protejarea publicului.”

Noul cod se aplică şi serviciilor media la cerere, inclusiv celor referitoare la protecţia minorilor.

  • Printre schimbările esenţiale se numără interdicţia apariţiei personalităţilor publice din diverse domenii (sport, ştiinţă sau influenceri) în spoturile publicitare la jocurile de noroc, dar şi interzicerea publicităţii de către farmacii legată de promoţii la suplimente, dispozitive sau diverse tratamente medicale.
  • Suplimentele alimentare şi dispozitivele sunt supuse aceloraşi restricţii de publicitate ca şi medicamentele care necesită reţetă. De asemenea, toate mesajele de interes public care preced calupurile publicitare au fost actualizate.”

Conform celor declarate de Consiliu, noul document va fi înaintat Monitorului Oficial la începutul săptămânii viitoare, iar după publicarea în monitor, decizia va fi disponibilă pe site-ul CNA.

Recomandari
Show Cookie Preferences