Cristian Popescu Piedone a evaluat 82 de campusuri universitare: probleme găsite, printre care saltele fără huse și mobilier deteriorat

Cristian Popescu Piedone a evaluat 82 de campusuri universitare: probleme găsite, printre care saltele fără huse și mobilier deteriorat
Cristian Popescu Piedone, Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

La inițiativa Președintelui Cristian Popescu Piedone, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat o serie de inspecții în campusurile universitare, având ca obiectiv asigurarea conformității legale în căminele și cantinele studențești, conform unui comunicat emis sâmbătă dimineață de Autoritate.

În cadrul acestei acțiuni de control, au fost inspectate 82 de campusuri universitare, care includ atât cămine, cât și cantine, fiecare cu multiple structuri de cazare.

Din verificările realizate, 78 de cămine studențești și 42 de cantine au fost inspectate, iar în cazul a 62 de cămine studențești s-au constat abateri de la legislația în vigoare privind Protecția Consumatorilor. Drept urmare, s-au dispus măsuri ce presupun suspendarea temporară a comercializării a 5 kg de produse alimentare în valoare de 340 lei. De asemenea, s-au impus măsuri de retragere din circuitul uman a 224 kg de produse alimentare, evaluate la 6403 lei.

Au fost aplicate 33 de sancțiuni contravenționale, cu 17 avertismente și 16 amenzi totalizând 192.000 lei

De asemenea, 7 unități au fost supuse măsurii de suspendare temporară a prestării serviciilor, datorită deficiențelor constatate în blocurile alimentare sau în grupurile sanitare. Unitațile afectate includ: Cantina Universității Sapientia din Miercurea Ciuc, Cantina Complexului Studențesc Leu, Cantina Universității Ștefan cel Mare din Suceava, Cantina Liceului Tehnologic Edmond Nicolau din Brăila, Cantina Universității Naționale de Știință și Tehnologie Politehnica București – Centrul Universitar Pitești și Cantina Universității Vasile Alecsandri din Bacău.

În urma acestor controale, au fost identificate abateri și în ceea ce privește calitatea serviciilor în spațiile educaționale. 19 unități au avut deficiențe legate de legalitatea funcționării sau de existența Regulamentului de Organizare și Funcționare (ROF).

Printre cele mai comune abateri observate în spațiile de cazare se numără: lipsa huselor de protecție pentru perne și saltele, becuri arse, mobilier deteriorat, grupuri sanitare cu instalații incomplete și deteriorate, saltele neigienizate și deteriorate, infiltrații și igrasie, și insuficiența spațiilor pentru spălarea hainelor și pregătirea meselor.

Referitor la cantine și calitatea serviciilor alimentare, au fost identificate numeroase probleme, inclusiv proceduri nesigure de preparare și depozitare a alimentelor, ustensile inadecvate igienizate, agregate frigorifice defecte, depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare, precum și nerespectarea temperaturilor de păstrare a alimentelor. De asemenea, au fost găsite produse cu data durabilității minimale (DDM) sau a datei limită de consum (DLC) expirate, preparate păstrate la temperaturi incorecte și absența etichetelor de identificare.

În domeniul informării consumatorilor, au fost observate meniuri lipsă de informații referitoare la alergeni sau valori nutriționale, iar unele produse alimentare nu aveau etichete corespunzătoare.

Pentru remedierea problemelor identificate, s-au acordat termene adecvate. Totodată, au fost distribuite 50 de invitații, iar documentația de control va fi completată ulterior.

Recomandari
Show Cookie Preferences