Marca de lux Fabergé Limited schimbă proprietarul în cadrul unei tranzacții importante

Marca de lux Fabergé Limited schimbă proprietarul în cadrul unei tranzacții importante
Ou Faberge (AP Photo/Marty Lederhandler)

Compania Gemfields Group Limited a decis să vândă renumita sa marcă Fabergé Limited către firma de investiții americană SMG Capital LLC, în schimbul unei sume impresionante de 50 de milioane de dolari.

Se estimează că 45 de milioane de dolari vor fi achitați odată cu încheierea acordului, programată pentru 28 august 2025, iar restul de 5 milioane de dolari vor fi plătiți sub formă de redevențe trimestriale, reprezentând 8% din veniturile Fabergé.

Sumele obținute vor contribui la susținerea activităților miniere de rubine Montepuez din Mozambic și la dezvoltarea operațiunilor Kagem din Zambia. Deținută de Gemfields din 2013, când a fost achiziționată pentru 142 de milioane de dolari de la Pallinghurst, compania a ajuns pe lista de vânzare în decembrie, pe fondul situației politice instabile din Mozambic care a blocat temporar activitățile miniere.

Celebre pentru ouăle decorative de Paște, Fabergé a realizat aceste creații pentru familia imperială rusă, între 1885 și 1916, sub atenta conducere a lui Peter Carl Fabergé.

Compania, înființată în 1842 și revigorată de Peter Carl Fabergé în 1882, a întâmpinat dificultăți datorate declinului pieței de lux. Veniturile sale în 2024 au scăzut la 13,4 milioane de dolari, în comparație cu cei 15,7 milioane de dolari din anul anterior.

„Decizia de a vinde Fabergé este rezultatul unei revizuiri strategice inițiate ca răspuns la provocările majore întâmpinate de Gemfields în ultimul trimestru din 2024”, a explicat CEO-ul Sean Gilbertson, subliniind încheierea unui capitol important pentru companie.

„Fabergé a avut un impact considerabil în promovarea pietrelor prețioase extrase de Gemfields, iar absența sa va fi resimțită din plin datorită reputației și influenței sale comerciale.”

Sergei Mosunov, liderul și fondatorul SMG Capital, o firmă specializată în tehnologie, a declarat: „Preluarea unui brand atât de remarcabil și recunoscut la nivel mondial reprezintă o mare onoare. Moștenirea unică a Fabergé, cu legături în Rusia, Anglia, Franța și SUA, oferă oportunități semnificative pentru a-i întări statutul pe piața globală a luxului și a-și extinde prezența la nivel internațional.”

Recomandari
Show Cookie Preferences