Apple lansează un discount rar pentru iPhone-urile comercializate în China

Apple lansează un discount rar pentru iPhone-urile comercializate în China
iPhone Pro Max, Foto: Ifeelstock / Dreamstime.com

Apple a anunțat reduceri neașteptate pentru iPhone-urile vândute în China, cu un discount de 500 de yuani (aproximativ 70 de dolari), ca urmare a intensificării competiției pe cea mai mare piață mondială de smartphone-uri, conform informațiilor furnizate de agențiile Reuters și Agerpres.

Compania americană a comunicat luni pe site-ul său din China că a aplicat o reducere de 5% la anumite modele de iPhone. Această ofertă, valabilă între 18 și 21 ianuarie, a fost prezentată ca o promoție dedicată Anului Nou Lunar, sărbătorit la a doua lună nouă de la solstițiul de iarnă.

Vânzările celui mai recent model iPhone 15 au fost mai puțin satisfăcătoare în China, comparativ cu modelele anterioare. Apple a reușit să câștige teren pe piața chineză după ce sancțiunile din 2020 au restricționat accesul Huawei la cipurile marii producători, cum ar fi TSMC.

Revenirea Huawei pe piață le-a permis acestora să recupereze o parte din cota de piață pierdută, iar acum compania chineză își dezvoltă propriul ecosistem software pentru a concura cu iOS de la Apple și Android de la Alphabet Inc.

Scăderea semnificativă a vânzărilor Apple în China

În prima săptămână a acestui an, vânzările de iPhone în China au scăzut cu 30% față de aceeași perioadă din 2023, conform analizei analiștilor de la Jefferies, iar în total anul trecut s-a înregistrat o diminuare de 3%. Această tendință descendentă în vânzările de telefoane iPhone în China se întetește, iar Apple ar putea fi pe cale să sufere un nou declin al volumelor în acest an, avertizează Jefferies.

De ani de zile, Apple nu a aplicat reduceri pentru modelele sale cele mai recente de iPhone. Platformele online de cumpărături, precum Pinduoduo, au scăzut deja prețurile pentru iPhone 15 și iPhone 15 Pro cu 16% de la începutul anului.

Nicole Peng, cercetătoare la Canalys, sugerează că acestea reduceri nu vin ca o surpriză, având în vedere presiunea asupra Apple de a-și crește vânzările la nivel mondial, în special în China, unde concurența a crescut, iar consumatorii devin mai reticenți în a-și actualiza dispozitivele.

„Este evident că Huawei își recâștigă terenul. Unii consumatori chinezi ar putea alege Huawei din motive de patriotism”, afirmă Peng. Canalys preconizează că în 2024 vânzările Apple vor rămâne constante la nivel global, dar vor cunoaște un ușor declin în China. Reprezentanții Apple nu au răspuns solicitărilor pentru comentarii.

FOTO Articol: Ifeelstock / Dreamstime.com.

Recomandari
Show Cookie Preferences