Începând cu 1 martie, validarea cardului de sănătate devine obligatorie pentru serviciile medicale. CNAS anunță reluarea funcționalității platformei informatice

De la 1 martie, serviciile medicale vor fi disponibile numai cu validarea cardului de sănătate, după ce Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) și-a reluat funcționarea, conform anunțului făcut de Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
„Informăm că, începând cu data de 01.03.2025, dispozițiile articolelor 209 – 212 din Anexa 2 la HG nr. 521/2023, cu modificările ulterioare și ale articolelor 25 – 28 din HG nr. 423/2022, cu modificările ulterioare, își vor pierde valabilitatea. Astfel, începând cu 01.03.2025, serviciile medicale vor fi acordate doar cu raportarea online în termen de 3 zile lucrătoare și cu semnarea serviciilor prin cardul pacientului, conform legislației în vigoare”, a precizat CNAS vineri.
Casa de Asigurări de Sănătate subliniază că, „în urma lucrărilor de mentenanță realizate în ultima săptămână și a opririi controlate în weekendul 21 – 24 februarie”, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) este din nou funcțională.
Conducerea CNAS a menționat că „activitatea de monitorizare și lucrările de mentenanță continuă într-un ritm susținut, cu o evaluare constantă a funcționării componentelor sistemului PIAS”.
Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate a fost inoperabilă timp de 2-3 săptămâni, începând cu începutul lunii februarie. Din această cauză, Casa de Asigurări de Sănătate hotărâse ca, în perioada acestei avarii majore a sistemului informatic, serviciile medicale să fie oferite fără validarea cardului.
Medicii s-au plâns că nu au putut să-și desfășoare activitatea și că nu aveau mijloacele necesare pentru a verifica dacă pacienții care ajung în cabinetele lor sunt sau nu asigurați, ceea ce a dus la creșterea timpilor de așteptare pentru pacienți, care erau nevoiți să aștepte ore întregi pe hol.
Informații suplimentare:
- Sistemul informatic din sănătate a fost nefuncțional de peste două săptămâni, generând numeroase dificultăți pentru pacienți și medici.