Japonia încurajează populația să nu lase parolele cu ei pentru eternitate și oferă patru sugestii

Japonia încurajează populația să nu lase parolele cu ei pentru eternitate și oferă patru sugestii
Autoritățile japoneze îi avertizează pe oameni să lase indicații cu conturile și parolele pe care le au la diferitele servicii contractate online, FOTO: Pongpipat Yatra / Dreamstime.com

Centrul Național pentru Probleme ale Consumatorilor din Japonia a îndemnat cetățenii să adopte „planificarea digitală pentru sfârșitul vieții” și le-a oferit câteva sugestii utile pentru realizarea acestui demers.

Autoritatea guvernamentală a justificat această recomandare, care poate părea sumbră, prin numeroase cazuri recente în care oamenii s-au confruntat cu dificultăți în desființarea abonamentelor la care erau înscriși cei dragi înainte de a deceda.

Familiile nu au reușit să anuleze respectivele abonamente din cauza lipsei informațiilor precum numele de utilizator sau parolele celor decedați.

Agenția a atras atenția asupra faptului că administrarea „moștenirii digitale” poate fi complicată, motiv pentru care a propus, la începutul lunii, patru pași esențiali pentru a facilita procesul și a preveni obstacolele:

Dat fiind faptul că utilizarea smartphone-urilor este extinsă, organizația a exprimat îngrijorarea că un număr tot mai mare de persoane ar putea să nu reușească să gestioneze afacerile digitale ale celor dragi, inclusiv stoparea plăților pentru servicii pe care cei decedați nu le vor mai folosi.

Antreprenorii identifică deja oportunități în domeniul serviciilor digitale legate de deces

Unele surse au menționat că antreprenorii au început să recunoască „serviciile de sfârșit de viață” ca fiind o potențială oportunitate de afaceri.

Aplicațiile de tip „Dead Man’s Switch” sunt proiectate să notifice persoanele selectate de utilizatori dacă aceștia nu se conectează la anumite conturi pentru o perioadă specificată, ceea ce poate indica un posibil deces.

Meta, compania care deține platformele de socializare Facebook, Instagram și Threads, permite utilizatorilor să desemneze un „contact de moștenire” pentru a gestiona contul în eventualitatea decesului.

„Astfel de servicii nu sunt doar oportuniste: persoanele îndoliate au multe aspecte de gestionat, iar executarea unui testament nu este întotdeauna un proces simplu”, concluzionează sursa de informații, care se concentrează pe domeniul tehnologic.

FOTO articol: © Pongpipat Yatra | Dreamstime.com

Recomandari
Show Cookie Preferences