Testele primului tren electric polonez de la Pesa au început la Făurei

România a achiziționat un număr de 62 de trenuri electrice de la compania poloneză Pesa, iar primul tren din această serie a demarat testele statice și dinamice la centrul din Făurei, conform informațiilor furnizate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Aceste teste sunt esențiale pentru obținerea autorizării necesare circulației cu pasageri.
Primul tren electric regional a sosit în țară pe 19 mai, intrând pe la stația de frontieră Curtici, unde a fost ulterior expus câteva zile în Oradea.
„După sosirea sa în țară, în a doua parte a lunii trecute, trenul electric regional PESA 655-5 (RE-R103) a început seria testelor la Centrul de Testări Feroviare Făurei, sub egida Autorității Feroviare Române – AFER, instituție care oferă servicii integrate de probe și teste specifice domeniului feroviar,” declară ARF.
Acest tren face parte din cele 62 de unități destinate traficului regional și suburban, care au fost achiziționate prin intermediul Fondului pentru Modernizare de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), contractul fiind semnat la începutul anului 2024. Proiectul are o valoare totală de 2,77 miliarde lei.
Principalele teste care urmează a fi realizate includ evaluări ale calității de mers, măsurători ale distanțelor de frânare și analiza nivelului de zgomot atât la interior, cât și la exterior.
Aceste activități sunt parte integrantă a pașilor necesari în procesul de certificare, pe care orice vehicul feroviar trebuie să îl completeze pentru a primi autorizarea de a circula în rețeaua feroviară națională.
Caracteristici tehnice importante ale Centrului de Testări Feroviare Făurei
- Lungimea totală a liniilor este de 20,2 km, centralizate electrodinamic, dintre care:
- Inelul mare are 13,7 km lungime, corespunzând cu 6 podețe și 4 treceri la nivel;
- Viteza maximă admisă este de 200 km/h;
- Inelul mic se întinde pe 2,2 km, fiind neelectrificat și având 5 podețe, cu o viteză maximă de 60 km/h;
- Dispune de o linie șerpuită de testare, cu curbe și contracurbe variate, raza minimă fiind de 135 m iar cea maximă de 250 m pe o lungime de 765 m;
- Hala de testare are o suprafață de 600 mp și este dotată cu canale, vinciuri și poduri rulante.