Radu Jude câștigă Ursul de Argint pentru cel mai bun scenariu la Berlinala 2025 cu filmul „Kontinental ’25”

La Festivalul Internațional de Film de la Berlin, desfășurat sâmbătă, Radu Jude a obținut Ursul de Argint pentru cel mai bun scenariu cu peliculă sa „Kontinental ’25”.
Filmarea regizată de Radu Jude a fost și ea parte a competiției pentru Ursul de Aur. „Kontinental ’25” a reprezentat unul dintre cele 19 filme ce s-au luptat pentru marele premiu al acestui festival, alături de titluri ca „Blue Moon”, semnat de Richard Linklater, și „What Does that Nature Say to You” al regizorului sud-coreean Hong Sangsoo.
Revenind la Berlinala cu „Kontinental ’25”, Jude abordează o temă de criză morală a unui executor judecătoresc, încercând astfel să obțină un al doilea „Urs de Aur”, premiu pe care l-a câștigat acum patru ani cu comedia neagră „Bad Luck Banging or Loony Porn” („Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”).
Inspirat de un articol de presă, „Kontinental ’25” urmărește povestea unei femei executor judecătoresc care se confruntă cu sentimente de culpa după ce evacuează o persoană care mai apoi se sinucide.
Trofeul mare, oferit filmului „Dreams (Sex Love)”.
Numele a 19 filme au avut ocazia de a succeda documentarului „Dahomey”, realizat de cineastul franco-senegalez Mati Diop, ce se concentrează pe restituirea operelor de artă în fostele coloniile.
Pentru această ediție, marele premiu a fost câștigat de filmul „Dreams (Sex Love)” (Drømmer), regizat de Dag Johan Haugerud și produs de Yngve Sæther și Hege Hauff Hvattum.
Radu Jude, câștigător al unui Urs de Aur în 2021, ar fi putut realiza o dublare cu „Kontinental ’25”, o frescă politică contemporană ce reflectă problemele capitalismului. Cu o filmare efectuată în doar 10 zile cu ajutorul unui smartphone, pelicula poveștește despre un executor judecătoresc cuprins de vinovăție după sinuciderea unui om al străzii și s-a numărat printre preferințele juriului internațional de critici reafirmat de revista Screen.