REORGANIZARE la Cancelaria premierului: Reducerea a 9 posturi, inclusiv unul ocupat

Cancelaria prim-ministrului va suferi o reorganizare semnificativă prin desființarea a 9 posturi, dintre care unul este ocupat de un funcționar care a optat să rămână pe funcție, deși ar fi putut să se pensioneze, conform unui proiect de hotărâre de guvern. În urma acestei reorganizări, Cancelaria premierului va avea un număr maxim de 90 de posturi, excluzând demnitarii și posturile aferente acestora.
În prezent, Cancelaria prim-ministrului, condusă de Radu Oprea (PSD), are aprobate prin actul de funcționare un număr maxim de 99 de posturi, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora. Proiectul de act normativ ce vizează reorganizarea Cancelariei prim-ministrului a fost trimis spre analiză la Consiliul Economic și Social. Guvernul se va întâlni joi, la ora 10:00, pentru o ședință, dar ordinea de zi nu a fost încă comunicată.
Referitor la cele 9 posturi care vor fi desființate, lista este următoarea:
- 1 post de director adjunct din cadrul Direcţiei comunicare și relaţia cu presa;
- 2 posturi de execuție, adică 2 posturi de consilier superior din cadrul Direcţiei comunicare și relaţia cu presa;
- 1 post de șef serviciu, aferent Serviciului relații internaţionale din cadrul Direcţiei protocol și relații internaţionale, care va fi desființat, iar personalul acestuia va fi transferat la Direcţia protocol și relaţii internaţionale;
- 3 posturi din cadrul Direcţiei Asigurare Resurse, respectiv 2 posturi vacante de consilier debutant și 1 post de consilier superior;
- 1 post de auditor superior și 1 post de auditor asistent din cadrul Compartimentului audit public intern, structură care se va desființa, iar activitățile specifice vor fi realizate de Secretariatul General al Guvernului.
Prin această reorganizare, nu se vor desființa posturi aparținând personalului contractual.
În privința posturilor eliminate, doar unul între ele este ocupat; restul sunt vacante.
„Postul desființat și ocupat este asociat unei funcții publice de execuție, menținut conform art. 517 alin. (2) din Codul administrativ”, conform notei de fundamentare.
Articolul menționat anterior previne:
„În mod excepţional, la cererea formulată cu 2 luni înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare și a stagiului minim de cotizare, cu aprobarea conducătorului autorităţii publice, funcționarul poate rămâne pe funcția deținută maximum 3 ani peste vârsta standard de pensionare, cu posibilitatea anuală de prelungire a raportului de serviciu.”
După reorganizarea Cancelariei, solicitarea de prelungire a activității funcționarului prin care acesta dorea să continue să lucreze în loc de a ieși la pensie nu va mai fi valabilă.
O altă modificare adusă de acest act normativ permite șefului Cancelariei să emită ordine pentru înființarea de compartimente conform legislației. În prezent, șeful Cancelariei are autoritatea de a înființa servicii și structuri superioare.