Vehiculele electrice produse în China marchează o schimbare majoră: investițiile în uzine din străinătate depășesc, pentru prima oară, nivelul resurselor direcționate spre producția internă.

Producătorii chinezi de mașini electrice își accelerează cheltuielile pentru fabrici din afara granițelor, în contextul unei competiții globale tot mai intense, cu rivali de talie mondială, inclusiv lideri ca Tesla.
Conform unei analize recente, în anul anterior cheltuielile pentru producția în afara Chinei au depășit investițiile direcționate către interior.
Cea mai mare parte a fondurilor destinate externelor vizează unitățile de baterii, reprezentând aproximativ 74% din total, în timp ce uzinele de asamblare externe au început să crească rapid.
Planurile de investiții apar în contextul unei competiții acerbe în mediul intern și a barierelor vamale la exporturi, ceea ce poate stimula companiile chineze să-și axeze expansiunea pe piețe externe pentru a câștiga sprijin din partea autorităților locale.
Reglementările mai stricte în piețe-cheie precum UE cresc barierele la intrare și pot determina companiile chineze să-și stabilească operațiuni de producție în zona lor.
Industria auto chineză a redus semnificativ investițiile interne în producție, ajungând la aproximativ 15 miliarde de dolari în 2024, după ce în 2023 au fost peste 41 de miliarde, iar în 2022 s-au atins vârfuri de peste 90 de miliarde în proiecte anunțate.
În 2024, investițiile în străinătate au fost în creștere și au depășit, la limită, nivelul finanțării interne, potrivit analizei, fără a fi publicată o cifră exactă.
Investițiile externe ale industriei chineze de mașini electrice sunt depășite de doar un sector în economie
În al doilea trimestru, sectorul auto a fost al doilea ca nivel de activitate în investițiile externe chineze, în timp ce domeniul materiilor prime și metalelor s-a clasat pe primul loc.
Un analizator menționează că s-a înregistrat o activitate peste media în segmentul pieselor pentru vehicule electrice, cu aproximativ opt tranzacții de peste 100 de milioane de dolari, dintre care cea mai mare a vizat un producător de materiale pentru baterii, pentru extinderea unei facilități în Indonezia, în valoare de circa 293 de milioane de dolari.
O serie de proiecte de fabrici în străinătate, anunțate în anii anteriori, au intrat în faza operațională.
Great Wall Motor a deschis recent prima fabrică în Brazilia, iar compania analizează în plan și o facilitate adițională în zonă, cu o decizie posibilă în perioada următoare.
BYD a demarat producția la prima fabrică din Brazilia în luna iulie, după o penalizare contractuală primitî anul curent, iar producția de export a atins peste jumătate de milion de unități în acest an.
La începutul verii, Envision, furnizor chinez de baterii, a anunțat începutul producției la prima sa fabrică din Franța.