Apple decide să retragă reclama controversată pentru iPad Pro, nu complet însă
Compania Apple și-a cerut scuze joi și a anunțat retragerea reclamei controversate pentru noul iPad Pro, în urma reacțiilor negative venite din partea actorilor și a altor profesioniști din industria cinematografică, conform celor relatate de Business Insider.
În spotul publicitar, diverse obiecte, precum un metronom, cutii de vopsea, un pian, un juke-box, un manechin, un glob terestru și multe altele, sunt distruse treptat de o presă hidraulică mare. După distrugerea acestor obiecte de artă, se dezvăluie noul iPad Pro.
Totul este acompaniat de melodia nostalgică „All I Ever Need is You” interpretată de Sonny & Cher.
„Iată noul iPad Pro: cel mai subțire produs pe care l-am creat vreodată, dotat cu cel mai avansat ecran din istoria noastră și puterea uimitoare a cip-ului M4. Imaginați-vă toate realizările pe care le va provoca”, a declarat CEO-ul Apple, Tim Cook, în cadrul prezentării de marți.
Actorul britanic Hugh Grant a reacționat, spunând: „Distrugerea experienței umane, prin intermediul Silicon Valley”, pe rețeaua „X” (fosta Twitter), în răspuns la comentariile lui Tim Cook.
Reprezentanții Apple au abordat foarte puțin subiectul inteligenței artificiale marți și nu au menționat tehnologia AI generativă, care permite crearea diverselor tipuri de conținut la cerere. Această tehnologie generează îngrijorare în rândul artiștilor.
Actorii și scenariștii din Hollywood s-au aflat în grevă anul trecut, revendicările principale fiind legate de protecția împotriva inteligenței artificiale generative. Greva a fost soluționată după șase luni de negocieri, care au avut un impact semnificativ asupra producției de filme și seriale.
Apple admite că a greșit cu reclama care a ofensat artiștii de la Hollywood
„Obiectivul nostru este să evidențiem mereu modalitățile variate prin care utilizatorii se exprimă și aduc la viață ideile cu ajutorul iPad-ului”, a declarat Tor Myhren, vicepreședintele Apple pentru marketing și comunicații, pentru site-ul de specialitate Ad Age.
„Am greșit cu acest clip video, iar pentru aceasta ne cerem scuze”, a subliniat vicepreședintele Apple.
Potrivit Ad Age, Apple nu va mai difuza spotul publicitar pe televiziune, însă acesta poate fi vizionat în continuare pe canalul oficial de YouTube al companiei.
Reacții negative masive la adresa reclamei Apple
„Cine are nevoie de viața umană și de valorile care o fac demnă de trăit? Cufundă-te în acest simulacru digital și dă-ne sufletul tău. Cu stimă, Apple”, a comentat ironic Ed Solomon, scenaristul filmelor Men in Black, după prezentarea reclamei.
Alte personalități de renume, precum Reed Morano, regizorul primelor episoade din The Handmaid’s Tale, producătorul Cheo Hodari Coker (Creed II, Luke Cage) și realizatoarea Justine Bateman (Family Ties, Desperate Housewives, Californication) au reacționat și ele la această reclamă.
Justine Bateman a distribuit o versiune a reclamei în care imaginile sunt inverse, cu mesajul lui Tim Cook, „cineva ți-a corectat reclama”.
Această controversă a survenit într-un moment în care mai mulți autori și artiști au depus plângeri împotriva unor jucători importanți din sectorul inteligenței artificiale, cum ar fi OpenAI (ChatGPT), acuzându-i de utilizarea lucrărilor lor fără consimțământ pentru a-și instrui modelele generative de AI.