Discuția despre eliminarea taxelor pentru bagajele de cabină în Parlamentul European: Propunerea adoptată în comisii

Eurodeputații au susținut marți inițiativa de a interzice companiilor aeriene să impună taxe pentru bagajele de cabină mici, o măsură contestată cu vehemență de sectorul aviatic, conform raportului AFP.
Comisia pentru transport a Parlamentului European a aprobat marți o propunere care, dacă va fi implementată, va permite călătorilor să aducă în cabina avionului un obiect personal, precum o geantă sau un rucsac, plus un bagaj de mână de maximum șapte kilograme, fără costuri adiționale.
Această măsură are scopul de a exonera pasagerii de „costuri suplimentare nejustificate”, a declarat Matteo Ricci, eurodeputat de centru stânga și principalul promotor al legislației.
Multe companii aeriene low-cost oferă în general doar un singur articol mic în biletul achiziționat și percep taxe suplimentare pentru bagajele de mână adiționale.
Reacția sectorului aviatic la propunere
Asociația Airlines for Europe (A4E) a criticat această propunere, indicând că va provocă creșteri ale tarifelor biletelor de avion, majorând astfel costurile pentru călătorii care utilizează bagaje ușoare.
„Impunerea unui troller obligatoriu obligă pasagerii să plătească pentru servicii pe care s-ar putea să nu le dorească sau de care nu au nevoie”, a afirmat Ourania Georgoutsakou, directorul general al A4E, înainte de vot.
Această măsură, ce ar viza toate zborurile din sau spre Uniunea Europeană, a fost inclusă într-un pachet de modificări legislative privind drepturile pasagerilor, propus de Comisia Europeană.
Comisia pentru transport a votat și pentru implementarea unui formular comun destinat cererilor de compensare și rambursare, plus o listă clar definită de circumstanțe extraordinare, cum ar fi dezastrele naturale sau conflictele, în baza cărora companiile aeriene pot refuza cererile. Propunerile urmează a fi supuse votului în plenul Parlamentului European. Acestea pot suferi modificări, deoarece vor necesita negocieri și aprobări din partea statelor membre pentru a fi implementate.