Mark Zuckerberg anunță că Meta dezvoltă o tehnologie care va interacționa direct cu utilizatorii

Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta Platforms, prezintă o viziune nouă pentru compania care a început cu Facebook, indicând o schimbare de orientare dinspre ambițiile grandioase legate de așa-zisul „metavers”.
În cadrul discuțiilor despre viziunea Meta privind inteligența artificială (A.I.), el a oferit perspective inedite asupra viitorului acestei tehnologii și a planurilor pentru gigantul tehnologic estimat la 1,75 trilioane de dolari.
„În sectorul consumatorilor, ne focalizăm intens pe A.I. personalizat. Ne îndreptăm spre această arie decât pe cea a productivității. Aceasta înseamnă că interacțiunile vor fi mai conversaționale, se vor axa mai mult pe comunicarea vocală și vor fi mai adaptate utilizatorilor”, a explicat Zuckerberg într-un interviu citat de un site financiar.
El a adăugat: „Consider că utilizatorii doresc un sistem care să le cunoască și să-i înțeleagă asemănător modului în care algoritmii din feed-ul lor operează, fără a mai trebui să înceapă de la zero, deoarece deja este conectat la o parte din aceste informații”.
Deși telefoanele mobile par a fi cea mai evidentă cale de integrare a A.I. în viața de zi cu zi, Zuckerberg explorează o variantă complet diferită: ochelarii inteligenți. El nu crede că telefoanele vor dispărea, ci își imaginează că ochelarii vor fi următoarea mare inovație în tehnologia purtabilă.
În plus, piața smartphone-urilor este extrem de competitivă pentru Meta, iar compania lui Zuckerberg ar putea să intre prea târziu în această cursă. Măcar gigantii din industrie precum Alphabet și Microsoft se confruntă și ei cu dificultăți în a pătrunde în acest sector, în ciuda investițiilor masive de miliarde de dolari.
Meta aspiră ca ochelarii săi inteligenți să devină la fel de populari precum rețelele sale sociale
Prin urmare, Meta este deja un lider pe piața ochelarilor inteligenți, reușind să își creeze o nișă unică, în timp ce își dezvoltă tehnologia hardware și găsește aplicații practice pentru proiectele de A.I.
„Între timp ce te deplasezi cu ochelarii, aceștia reprezintă forma ideală pentru A.I., deoarece permit sistemului să vadă ceea ce vezi tu, să audă ceea ce auzi tu și să comunice cu tine pe parcursul zilei; totul ar trebui să ajungă să te înțeleagă. Astfel, nu ar trebui să fie nevoie să repeti informații de fiecare dată când pui o întrebare”, a conturat Zuckerberg imaginea viitorului.
Sub conducerea sa, Meta a evoluat de la o simplă rețea socială la un conglomerat tehnologic cu inițiative importante în A.I., realitate virtuală și dispozitive purtabile.
Colaborarea dintre Meta și Ray-Ban a dus la realizarea unor dispozitive purtabile capabile să permită utilizatorilor să interacționeze cu A.I. de-a lungul întregii zile, utilizând camere și microfoane pentru a observa și a percepe lumea așa cum o face utilizatorul. Zuckerberg preconizează că ochelarii A.I. accesibili, fără ecran, ar putea deveni produs de masă, cu sute de milioane de utilizatori care vor adopta această tehnologie în următorii ani.
Peste 3 miliarde de persoane utilizează zilnic produsele Meta, companie ce deține și Instagram, WhatsApp și Threads, rețeaua de socializare lansată în 2023 pentru a concura cu Twitter.