Factorii umani și gustul distinct vor face diferența într-o lume alimentată de A.I., afirmă o fostă vicepreședintă a OpenAI

Într-o eră saturată de instrumente de inteligență artificială, o fostă vicepreședintă a OpenAI subliniază importanța gustului și măiestriei umane ca fiind factorii decisivi între succes și eșec, pe măsură ce tehnologiile se integrează în afaceri, conform Business Insider.
„Gustul va fi un criteriu de diferențiere în era inteligenței artificiale, deoarece există o cantitate vastă de conținut de umplutură generat de A.I.,” a afirmat Krithika Shankarraman, fostă angajată a OpenAI și a companiei financiare Stripe, în cadrul unui episod recent al podcastului Lenny’s Podcast. „Această capacitate este accesibilă tuturor,” a adăugat ea.
Shankarraman, care în prezent activează la firma de investiții Thrive Capital, consideră că angajații ar trebui să participe activ la fiecare etapă a procesului de dezvoltare și marketing al unui produs, având în vedere că instrumentele A.I. facilitează aceste sarcini.
„Acele companii care se vor distinge sunt cele care îşi vor evidenția măiestria,” a subliniat ea. „Cele capabile să arate o înțelegere profundă a produsului și a clienților, conectându-le într-un mod semnificativ,” a completat ea.
Dependenta excesivă de A.I. trebuie evitată
Shankarraman a menționat că percepe A.I. ca un instrument transformator, și că cei care nu își valorifică potențialul tehnologic riscă să rămână în urmă. A înțelege „mecanismele fundamentale” ale activității pe care o desfășori este vital, a susținut ea, pentru a evita dependența excesivă de aceste tehnologii.
„Acesta este motivul pentru care cred cu tărie în educația STEM, pentru că îți oferă bazele conceptelor fundamentale,” a spus Shankarraman. „Apoi ai flexibilitatea de a alege cum să aplici aceste concepte, însă ele trebuie să fie deja integrate în formare,” a concluzionat ea.
Privind spre viitor, Shankarraman consideră că ar trebui să încurajăm învățarea din plăcerea cunoașterii, deoarece aceasta facilitează înțelegerea conceptelor cheie.
„Adoptarea unei mentalități de creștere, având scopul de a învăța și de a aplica cunoștințe, este radical diferită de a merge la școală doar pentru note sau pentru a finaliza un curs,” a declarat ea.
Avertisment pentru companii din partea fostei vicepreședinte a OpenAI
Chiar dacă Shankarraman a subliniat că este responsabilitatea fiecărui individ să gestioneze utilizarea A.I., ea își exprimă speranța ca organizațiile să prioritizeze o dezvoltare responsabilă a tehnologiei pe măsură ce modelele evoluează, evitând capcana unei „competiții dăunătoare.”
„Pe scurt, ceea ce încerc să transmit este că firmele trebuie să adopte o gândire pe termen lung,” a explicat ea.
„Nu este vorba doar despre competiția pentru cel mai bun chatbot sau cele mai bune rezultate. Este esențial să ne concentrăm pe modul în care A.I. poate deveni o forță benefică pentru umanitate,” a concluzionat fosta vicepreședintă a OpenAI.