Frații Tate proiectează un buncăr în București în valoare de 3,9 milioane de dolari, potrivit unui constructor renumit din industrie.

Frații Tate proiectează un buncăr în București în valoare de 3,9 milioane de dolari, potrivit unui constructor renumit din industrie.
Tristan și Andrew Tate. Foto: Inquam Photos / Eduard Vinatoru

Ron Hubbard conduce cel mai amplu portofoliu de adăposturi subterane, destinate cumpărătorilor bogați preocupați de un potențial sfârșit al lumii. Afacerile sale sunt în plin avânt, iar lista de clienți include figuri faimoase, printre care Mark Zuckerberg, alături de alte achiziții controversate.

În prezent, Hubbard dezvoltă în București un complex subteran evaluat la 3,9 milioane de dolari, comandat de Andrew și Tristan Tate, personalități influente despre care s-au adus acuzații de viol și trafic de persoane în România și Marea Britanie.

Proiectul Tate cuprinde zece dormitoare, zone de locuit separate și o sală de recreere dotată cu o bară pentru striptease.

Îl apreciez pe Tristan, afirmă Hubbard, descriindu-l ca fiind profesionist, politicos și convingător.

Hubbard i-a prezentat unui ziarist un videoclip recent în care apare la volanul Aston Martin-ului de 2,1 milioane de dolari, proprietatea celui mai tânăr dintre frații Tate.

Andrew, însă, este „în lumea lui”; pentru Hubbard este OG, adică Original Gangster, un termen care desemnează un veteran foarte respectat în cultura urbană, explică el.

Pentru miliardari și influenceri, buncărele au devenit un nou obiect de lux, la fel ca supermașinile sau avioanele private.

Atlas Survival Shelters a fost fondată de Ron Hubbard. Nu vindem un produs, ci un sentiment – supraviețuire, siguranță, exclusivitate și o raritate pe care doar puțini o pot deține, spune antreprenorul texan în timp ce inspectează una dintre realizările sale subterane de lux.

Cum arată un buncăr marca Atlas

La o casă obișnuită dintr-o fermă din Texas, ascunsă în spatele unei biblioteci din sufragerie, o intrare secretă coboară spre o scară ce duce într-un adăpost antiatomic de 93 mp, proiectat să reziste la o explozie nucleară. În interior, apare ca un apartament pentru burlaci: tavane înalte de trei metri, un proiector de cinema, șase fotolii confortabile, blaturi de bucătărie din granit și un seif pentru arme iluminat cu LED.

Buncărul este etanșat cu uși rezistente la gaz, întărite cu oțel și este echipat cu un sistem de filtrare care protejează împotriva radiațiilor nucleare, biologice și chimice. O trapă de evacuare servește și ca spațiu suplimentar de depozitare, iar panourile solare asigură energia electrică. Pentru aproximativ 1,5 milioane de dolari, cumpărătorul primește un adăpost apocaliptic gata de utilizare.

La 61 de ani, Hubbard s-a impus ca cel mai cunoscut magnat al buncărelor din America. Fost designer și producător de oțel, a înființat Atlas în 2011, inițial comercializând adăposturile sale din oțel ca spații de recreere de lux pentru pasionați. Pe măsură ce evenimentele mondiale au devenit mai sumbre, cererea a crescut, iar pandemia de Covid, invazia Rusiei în Ucraina și atacurile aeriene ale SUA asupra Iranului au dus la o creștere a cererilor.

Știrile sperie oamenii, spune Hubbard. Dacă Trump face pace cu Putin și Putin se aliniază, este rău pentru afaceri, dar bine pentru lume, explică antreprenorul.

Atlas construiește acum aproximativ 300 de buncăre pe an în fabrica sa din Sulphur Springs, Texas, cea mai mare fabrică dedicată adăposturilor antiatomice de pe pământ. Hubbard are 50 de muncitori cu normă întreagă care taie și sudează cadre modular din oțel, apoi le echipează cu instalații sanitare, electrice, paturi, pardoseli și sisteme de aer condiționat.

Buncările variază de la capsule din oțel de 20.000 de dolari la complexe din beton personalizate, care costă peste 5 milioane.

O campanie isteaţă de imagine i-a adus clienți celebri

Hubbard oferă indicii despre clienții săi, dar rareori menționează nume, invocând acorduri de confidențialitate. El susține că a vândut buncăre unor proprietari de echipe din NFL, membri ai familiilor regale din Orientul Mijlociu și patru dintre cele mai bogate 15 persoane din lume.

Îmi păstrez manierele unui doctor, spune el.

Talentul lui Hubbard pentru autopromovare a fost la fel de important pentru creșterea afacerii sale ca și aptitudinile sale de inginer. El a strâns aproximativ două milioane de urmăritori pe TikTok, YouTube, Instagram și Facebook, iar videoclipurile sale bine produse estompează granita dintre demonstrație de produs și divertisment pentru adepții apocalipsei.

Chiar și biroul său servește drept scenă: o păpușă a lui Trump și pălării MAGA stau lângă rafturi cu produse de marcă, în timp ce o armă încărcată se află la îndemână. Hubbard a luat măsuri de precauție după ce biroul său a fost incendiat în 2019, ceea ce el consideră o răzbunare din partea unui constructor rival de buncăre.

Hubbard este dispus să vorbească despre anumiți clienți care și-au făcut publice achizițiile. În 2023 a proiectat un adăpost de 186 mp pentru Mark Zuckerberg, în valoare de 270 de milioane de dolari, pe proprietatea acestuia din Hawaii. Zuckerberg a minimizat ulterior acest lucru, spunând că este doar o cameră pentru furtuni, dar Hubbard afirmă că are uși antiexplozie și un sistem de filtrare a aerului care ar proteja împotriva precipitațiilor radioactive. Inițial, ei voiau oțel; însă a fost indicat că solul vulcanic din Hawaii este ideal pentru beton.

În 2021, Hubbard a apărut într-un episod din Keeping Up With The Kardashians, ajutând la livrarea unui prospect de buncăr la conacul lui Kim Kardashian din Calabasas. Khloe m-a invitat de patru ori, Kim era geloasă, râde el, adăugând: a fost o scenă; nu au cumpărat niciodată unul.

În așteptarea apocalipsei

Nu toți clienții lui Hubbard sunt bogați. Din ce în ce mai mulți americani din clasa mijlocie și muncitoare găsesc drumul spre Sulphur Springs.

Steve Schelthoff, în vârstă de 61 de ani, a venit din Arizona pentru a cumpăra un adăpost în valoare de 170.000 de dolari, după ani în care a făcut stocuri de aur, argint și alimente liofilizate. Schelthoff crede că slabește câmpul magnetic al Pământului și că planeta s-ar putea înclina pe axa sa, inundând SUA cu apa din Golful Mexic, iar cei patru ani de politică externă ai lui Joe Biden au împins lumea spre un război nuclear. „Trăim într-o lume nebună”, spune el. Pentru el, buncărul este ultima piesă dintr-un puzzle apocaliptic de supraviețuire.

Politica fricii stă la baza acestei afaceri. Hubbard spune că „99%” dintre clienții săi americani sunt creștini conservatori îngrijorați de imigrație, tulburări civile sau război nuclear.

El vorbește cu naturalețe despre amenințările de atentate, conflicte și revoluții. Dacă Trump ar fi pierdut alegerile, probabil am fi fost în război în acest moment, spune el.

Cumpărătorii cu venituri medii își finanțează achizițiile cu împrumuturi bancare, considerându-le o asigurare împotriva tulburărilor civile, colapsului financiar sau unei alte pandemii.

Un sondaj din 2023 a estimat că americanii au cheltuit 11 miliarde de dolari pe pregătiri pentru sfârșitul lumii într-un singur an. Aproape unu din trei respondenți a declarat că a făcut un plan apocaliptic.

Atlas oferă și adăposturi de doar 9 metri pătrați, concepute pentru o familie de patru persoane, care să reziste câteva zile sub pământ.

Un viitor extins pe Marte pentru afacerea cu buncăre?

Pentru Hubbard, apocalipsa nu este doar o afacere, ci o convingere. El face referire la o profeție conform căreia un asteroid de dimensiunea Empire State Building va trece în apropierea Pământului în 2029. În plus, avertizează asupra agenților patogeni din aer care ar distruge persoanele cu expunere.

El vede un rol pentru buncărele sale în viitorul omenirii dincolo de Pământ, imaginându-și compania Boring a lui Elon Musk construind tuneluri subterane pe Marte. Oamenii nu pot trăi la suprafață acolo, spune Hubbard, dar sub pământ este foarte bine.

Între timp, cererea globală crește. Hubbard a construit adăposturi în Marea Britanie, la Zürich, în Elveția, în Dubai, în Cipru, în Canada și în Polonia, care a impus construcția de buncăre în toate clădirile publice noi începând din 2026.

În iunie, Hubbard a vizitat Israelul pentru a studia modul în care adăposturile au rezistat barajelor de rachete iraniene.

Elveția, de mult timp un model în acest domeniu, impune deja ca fiecare gospodărie să aibă acces la un buncăr.

Înapoi în Texas, Hubbard își încheie ziua cu trei vânzări de buncăre în valoare totală de 1,1 milioane de dolari – cea mai bună zi de vânzări de când Rusia a invadat Ucraina. Este mândru, provocator și nu se îndepărtează niciodată de discursul său de vânzător. Lumea poate fi un loc înfricoșător, dar afacerile merg foarte bine, conchide Ron Hubbard.

Recomandari
Show Cookie Preferences