Google pregătește o revoluție în căutarea online cu ajutorul inteligenței artificiale

Accelerația în integrarea AI în căutările Google continuă: compania a anunțat miercuri că va lansa sinteze generate de AI pentru o varietate mai mare de interogări, accesibile utilizatorilor la nivel mondial, inclusiv celor care nu sunt conectați la conturile Google.
Un nou instrument pentru căutare bazat pe inteligența artificială este pe cale să fie lansat de Google. Acesta poartă numele AI Mode și integrează un chatbot specializat în căutare, transformând astfel experiența utilizatorilor. Deocamdată, AI Mode este disponibil doar în teste pentru abonații Google One AI Premium, care trebuie să-l activeze din secțiunea Labs din Search.
Conceptul din spatele AI Mode se bazează pe preferințele utilizatorilor, mulți dintre aceștia dorind ca rezultatele căutărilor să fie în mare parte generate de AI. Activând AI Mode (disponibil în fila de căutare sau aplicația Google, inclusiv în secțiunile Images sau News) și introducând o interogare, utilizatorii vor primi un răspuns generat, bazat pe întregul index Google, completat cu linkuri relevante. Experiența utilizatorului se aseamănă cu interacțiunea cu chatboți precum Gemini sau ChatGPT, dar cu un model adaptat pentru căutare, având capacitatea de a exploata date în timp real și de a interacționa direct cu internetul.
AI Mode este un indicator clar al importanței tot mai mari a conținutului generat prin inteligența artificială pentru Google Search și al încrederii pe care compania o are în capabilitățile sale, în ciuda provocărilor bine cunoscute. "Observăm că utilizatorii care folosesc AI Overviews adresează întrebări diverse Google", afirmă Robby Stein, vicepreședinte de produs în echipa Search.
Modelul Gemini 2.0 va fi integrat și în AI Overviews, iar Stein subliniază că acest lucru va îmbunătăți rezultatele Google pentru întrebări legate de matematică, programare și alte domenii care necesită gândire complexă.
Îngrijorări privind site-urile web
Odată cu aprofundarea Google în căutarea bazată pe AI, s-ar părea că se îndepărtează de interacțiunea cu site-urile și de schimbul de valori fundamental stabilit cu internetul. Totuși, Stein contrazice această idee, afirmând că, "în cazul AI Overviews, utilizatorii obțin un context util și accesează site-uri. Odată ce ajung pe aceste site-uri, vor petrece mai mult timp pe ele, devenind probabil clienți mai valoroși, având deja contextul necesar în minte." El speră ca AI Overviews și AI Mode să atragă utilizatori noi pe Google pentru a explora informații diverse, în loc să afecteze comportamentele existente.