Volkswagen ar putea să se ferescă de taxa de 25% instituită de Trump, în timp ce BMW și alți producători auto riscă taxe comerciale

Volkswagen ar putea să se ferescă de taxa de 25% instituită de Trump, în timp ce BMW și alți producători auto riscă taxe comerciale
Masini electrice ale Volkswagen, Foto: JULIAN STRATENSCHULTE / AFP / Profimedia

Volkswagen a anunțat că vehiculele fabricate în America de Nord sunt, foarte probabil, scutite de tarifele de 25% stabilite de președintele Donald Trump pentru importurile din Mexic și Canada. Alți producători auto, precum BMW, ar putea fi afectați de aceste taxe comerciale.

Trump a decis să ofere o amânare de o lună pentru tarifele auto impuse producătorilor care respectă regulile de origine ale Acordului SUA-Mexic-Canada (USMCA), după ce a anunțat inițial că taxele vor începe pe 4 martie. Totuși, nu este clar care producători auto vor fi în cele din urmă afectați.

Un reprezentant al Volkswagen a menționat că vehiculele create de companie în America de Nord respectă reglementările USMCA, ceea ce le-ar oferi o cale de a evita tarifele.

În contrast, un purtător de cuvânt al BMW a indicat că automobilele fabricate în SUA și Mexic nu respectă regulile acordului, punându-le astfel în pericol în fața unor taxe vamale ridicate.

BMW și Mazda, sub incidența tarifelor

Aproximativ 10% din vânzările BMW pe piața din SUA provin din importuri efectuate din Mexic, iar compania și-a expus dezacordul față de tarife.

„Aceste tarife sunt în final dăunătoare pentru clienți, făcând produsele mai costisitoare și mai puțin inovatoare,” a subliniat BMW într-un comunicat.

De asemenea, Mazda a declarat că, pe parcursul următoarelor 30 de zile, modelul Mazda3 și CX-30 fabricate în Mexic nu vor fi afectate de tarife, însă așteaptă clarificări oficiale din partea autorităților americane.

Consecințele tarifelor asupra producătorilor din Germania și SUA

Producătorii auto din Detroit au făcut lobby activ pentru o excepție temporară și au salutat declarația lui Trump privitoare la amânarea tarifelor.

Între producătorii germani, Volkswagen Group se află în cea mai vulnerabilă poziție în raport cu riscurile tarifelor impuse de Trump asupra importurilor din Mexic și Canada.

Audi și Porsche nu dețin fabrici în SUA.

Majoritatea vehiculelor VW vândute în SUA provin din uzina sa din Mexic.

Fabrica de baterii VW din Canada, aflată în construcție, era destinată să deservescă piața americană.

Audi, care produce SUV-ul Q5 în Mexic, nu a oferit imediat o declarație referitoare la conformitatea sa cu reglementările USMCA.

Mercedes nu a primit încă informații detaliate despre schimbările tarifare și a refuzat să comenteze dacă respectă reglementările USMCA.

Nissan Motor a decis, de asemenea, să nu comenteze.

Recomandari
Show Cookie Preferences