Directorul eMAG susține că retailerii chinezi care activează pe piața locală ar trebui să fie impozitați

Directorul eMAG susține că retailerii chinezi care activează pe piața locală ar trebui să fie impozitați
Tudor Manea, CEO eMAG (foto Vlad Barza)

Comerciantii precum Temu și Shein livrează un număr tot mai mare de colete în Europa, iar la nivelul Uniunii Europene se discută intens despre modalitățile de impozitare a acestor produse accesibile. Retailerii din China beneficiază de subvenții, nefiind nevoiți să respecte toate reglementările locale, iar autoritățile ar trebui să intervină pentru a soluționa această problemă, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG, în cadrul unei conferințe de presă.

Tudor Manea a fost întrebat despre posibila impunere a taxelor pentru aceste colete accesibile, care au stârnit dezbateri în mai multe state ale Uniunii Europene. Ar trebui să intervină statul român pentru a institui taxe?

În opinia sa, retailerii chinezi nu pot fi considerați concurenți direcți dintr-o perspectivă structurală.

„Nu jucăm după aceleași reguli. Eu nu beneficiază de subvenții de la statul român, așa cum primesc ei de la țările de origine. Eu plătesc taxe vamale pe întreaga marfă importată, minimum 10%, și avem o entitate legală în România, supusă controlului din partea autorităților locale, ceea ce îmi impune să respect toate reglementările din țară. Toate aceste aspecte contribuie la formarea prețurilor preferate de clienți”, a menționat Tudor Manea, CEO al eMAG.

Acesta a subliniat necesitatea unui mediu competitiv echitabil, în care toți participanții să plătească taxe vamale și să se conformeze legislației locale, așa cum face eMAG, o companie românească.

„Consider că Guvernul României dispune de instrumentele necesare pentru a echilibra mediul competitiv și pentru a asigura că acești retailerii respectă aceleași reguli ca noi. Aștept ca Guvernul să acționeze în acest sens”, a adăugat directorul general al eMAG. El a comentat că ar fi nedrept să se introducă noi taxe pe muncă și să crească TVA-ul, fără a colecta taxe de la retailerii chinezi.

Oficialul eMAG a mai menționat că aceste companii din China nu investesc în piața locală, așa cum fac eMAG și alte entități locale, având drept strategie doar să-și mărească baza de clienți.

eMAG a comunicat rezultatele financiare pentru anul fiscal 2024-2025, raportând vânzări de 11,4 miliarde lei în toate țările în care operează (România, Bulgaria, Ungaria, Grecia).

Compania a anunțat un plan de investiții de 1,2 miliarde lei pentru anul fiscal în curs, din care aproape 800 milioane lei vor fi alocate pentru proiecte de logistică și e-commerce, iar 200 milioane lei vor sprijini extinderea companiilor din grup.

Comisia Europeană propune, pentru mai 2025, o taxă fixă de 2 euro pentru fiecare colet de mică valoare livrat direct consumatorilor și 0,50 euro pentru coletele trimise către depozitele din Uniunea Europeană. Această inițiativă are ca scop acoperirea costurilor administrative și vamale generate de volumul mare de colete.

Anual, Uniunea Europeană primește câteva miliarde de colete de mică valoare, majoritatea provenind din China.

Recomandari
Show Cookie Preferences