Dacia implementează un program de concedieri voluntare cu prime de până la 40.000 de euro

Automobile Dacia a lansat un nou program de plecări voluntare, similar cu inițiativele din anii anteriori. Surse din cadrul companiei au menționat că o parte semnificativă din aceste cereri sunt respinse.
Conform unui document intern obținut de la publicația locală ziartopdearges.com, Dacia va desfășura concedieri voluntare în luna iunie.
Angajații care îndeplinesc criteriile vor putea beneficia de următoarele sume, dacă demisia lor este acceptată:
- până la 2 ani vechime – 24.000 de lei, aproximativ 5.000 euro
- între 2 și 4 ani vechime – 60.000 de lei, aproximativ 12.000 de euro
- între 4 și 8 ani vechime – 110.000 de lei, aproximativ 22.000 de euro
- între 8 și 12 ani vechime – 130.000 de lei, aproximativ 26.000 de euro
- între 12 și 16 ani vechime – 160.000 de lei, aproximativ 32.000 de euro
- peste 16 ani vechime – 200.000 de lei, aproximativ 40.000 de euro
Programul de anul trecut: jumătate din cereri aprobate
Dacia a implementat programe similare anterior, cel mai recent având loc în 2024, când aproximativ 300 de cereri au fost aprobate, ceea ce reprezintă jumătate din cele depuse de angajații interesați să părăsească compania cu acordul părților.
În acel program, angajații cu peste 16 ani vechime puteau primi 185.000 lei, iar în 2022, cei cu vechime între 12 și 16 ani primeau 105.000 lei.
Creșterea bonusului maxim se datorează și inflației. În anul curent, prima maximă este de 200.000 lei pentru angajații cu experiență de peste 16 ani.
Cauzele respingerii cererilor
Surse interne au declarat că îndeplinirea condițiilor de eligibilitate nu este simplă, iar fiecare cerere necesită acordul managerilor.
În paralel cu acest program, Dacia continuă să angajeze, conform surselor citate.
Contractele angajaților se pot încheia cu acordul părților nu doar în cazul desființării postului din cauza automatizării sau digitalizării, ci și atunci când un proiect se finalizează sau când activitatea unei secții scade.
Robotizare limitată
În ultimul an, numărul angajaților Dacia a crescut, iar în ultima decadă, anumite secții au fost parțial automatizate. La secția Caroserie, gradul de robotizare a crescut la 60%, comparativ cu 42% în urmă cu doi ani. Totuși, în alte secții, robotizarea nu a avansat semnificativ în ultimii ani, deși numărul vehiculelor autonome a crescut în departamentul Montaj.
Roboții industriali sunt din ce în ce mai prezenți în procesele de sudură, însă oficialii companiei au subliniat că, deși robotizarea continuă, aceasta are limite, iar o abordare prea agresivă nu este justificată.
Motivul? Nu este rentabil. Există un prag de automatizare peste care nu mai sunt vânzări profitabile, iar roboții cei mai avansați pot avea costuri foarte mari. Robotizarea se va extinde, dar doar în condițiile în care profitabilitatea este menținută, conform surselor interne.
Proiecții de creștere a producției Dacia
În ansamblu, pentru anul 2025, se preconizează o creștere a producției la uzină comparativ cu anul precedent. Aceasta se datorează începerii fabricării modelului Bigster, cel mai sofisticat și scump model al Dacia, care, în varianta hibridă, se vinde cu prețuri de peste 32.000 de euro.
- FOTO Cum arată uzina Dacia într-un moment cheie din istoria sa. Zona în care 60% din munca la o mașină Duster sau Bigster este realizată de roboți.
Directorul Dacia pentru România a declarat la începutul anului că producția uzinei ar trebui să se apropie de capacitatea maximă de 350.000 de mașini, în timp ce anul trecut a fost realizată o producție totală de 309.000 vehicule.
Modelul SUV Duster, fabricat la Mioveni, a fost solicitat de peste 175.000 de clienți europeni în anul trecut. De asemenea, Dacia Sandero, produs în mare parte în Maroc, a fost cea mai vândută mașină din Europa în 2024.
În primele patru luni din 2025, aproape 15.000 de mașini Dacia au fost înmatriculate în țară, dintre care mai mult de 5.000 au fost Duster.
La nivel european, Dacia a vândut, în medie, 50.000 de mașini lunar în 2025, având o cotă de piață de 4,5%, depășind branduri precum Opel, Citroen și Fiat.