Volvo dezvăluie cea mai avansată centură de siguranță creată vreodată. Funcții inovatoare în caz de accident

Volvo dezvăluie cea mai avansată centură de siguranță creată vreodată. Funcții inovatoare în caz de accident
Imagine desfasurata cu noua centura (sursa Volvo)

Volvo, cunoscută pentru tehnologiile sale de siguranță integrate în vehiculele sale, a anunțat o centură de siguranță care marchează un „punct de cotitură”, deoarece se adaptează în timp real la impact și la caracteristicile ocupantului. Aceasta primește date „în direct” de la senzori, având capacitatea de a fi actualizată prin software.

Centura inovatoare va fi introdusă pe modelul electric complet Volvo EX60, a cărui lansare este programată pentru 2026. „Această centură este creată pentru a oferi o protecție superioară pasagerilor, adaptându-se atât la condițiile de trafic, cât și la trăsăturile persoanei care o poartă, cu ajutorul datelor colectate în timp real de senzorii avansați ai vehiculului”, afirmă reprezentanții Volvo Car.

Spre deosebire de sistemele clasice, centura multi-adaptivă (multi-adaptive safety belt) folosește informații obținute de la diferiți senzori interni, externi și de impact. Sistemul auto analizează parametrii accidentului (direcția și viteza vehiculului) și, de asemenea, poziția pasagerului, transmitând aceste informații către centură.

Astfel, pe baza acestor date, se determină cea mai adecvată setare pentru a maximiza protecția pasagerilor.

Centura se ajustează și în funcție de profilul ocupantului, ținând cont de înălțime, greutate, forma corpului și poziția pe scaun. De exemplu, un pasager mai robust, implicat într-un accident sever, va beneficia de o forță mai mare aplicată de centură, diminuând riscul de leziuni craniene.

În schimb, un ocupant mai slab, într-o coliziune minoră, va fi supus unei forțe mai mici, pentru a reduce riscul de fracturi costale, a mai adăugat compania.

Funcționalitățile noii centuri de siguranță sunt planificate să fie perfecționate în mod constant prin actualizări software de tip „over-the-air”. Pe măsură ce Volvo Cars acumulează mai multe date și informații, vehiculul îmbunătățește gradual înțelegerea profilului pasagerilor, a scenariilor emergente și a strategiilor de reacție, conform spuselor constructorului auto.

Sistemul, dezvoltat în parteneriat cu ZF Lifetech, va avea reacții diferite bazate pe natura impactului, colectând date din jurul vehiculului pentru a decide câtă forță să fie aplicată prin centură.

Volvo a inventat centura de siguranță în trei puncte acum mai bine de 60 de ani, o inovație care, potrivit companiei, a contribuit la salvarea a peste un milion de vieți.

Recomandari
Show Cookie Preferences