Meta va investi considerabil în agenți AI bazati pe voce pentru a genera venituri din utilizarea tehnologiei

Meta va investi considerabil în agenți AI bazati pe voce pentru a genera venituri din utilizarea tehnologiei
Meta Llama AI (sursa foto Waingro, Dreamstime.com)

Rețeaua socială Meta anunță lansarea unor funcții avansate, punând accent pe tehnologia care va stimula creșterea agenților de inteligență artificială. Compania își intensifică eforturile de a obține venituri din această tehnologie în expansiune, concentrându-se pe crearea de agenți AI care comunică vocal în mod natural.

Conversații fluente cu agenții AI

Mark Zuckerberg își amplifică inițiativele de a dezvolta abilitatea vocală a inteligenței artificiale a Meta, conform celor relatate de Financial Times. Noile funcții pentru cel mai recent model open-source de limbaj extins, Llama 4, ar urma să fie prezentate în săptămânile următoare.

Unul dintre obiectivele esențiale este să transforme interacțiunea cu agentul vocal al Meta într-un dialog natural, permițând utilizatorilor să intervenă în conversație, în loc de a avea un format rigid de întrebări și răspunsuri, conform surselor apropiate.

Chris Cox, director de produs al grupului Meta, a afirmat: „Consider că este un avans semnificativ pentru interfața de produs – ideea că poți pur și simplu să vorbești cu internetul și să ceri orice. Nu ne dăm seama încă de cât de important este acest lucru.”

Obiectivul Meta este să atragă milioane de mici afaceri care vor utiliza tehnologia AI, iar modelele de limbaj Llama au fost descărcate de 800 de milioane de ori, conform declarațiilor reprezentanților Meta, menționate de CNBC.

Aceasta strategie face parte din viziunea ambițioasă a lui Zuckerberg de a transforma Meta, evaluată la 1,7 trilioane de dolari, într-un „lider în AI”, 2025 având un rol crucial în lansarea diferitelor produse de inteligență artificială. Compania concură cu giganți precum OpenAI, Microsoft și Google pentru a comercializa această tehnologie și a maximiza veniturile.

Obiectivul este atragerea a sute de milioane de mici afaceri

Agenții AI nu se vor limita doar la răspunsuri simple, ci vor putea realiza raționamente complexe și gestiona diverse sarcini utile pentru utilizatori și afaceri, spune Clara Shih, șefa diviziei de business AI de la Meta, conform CNBC.

Aceasta subliniază că inteligența artificială a Meta beneficiază deja de 700 de milioane de utilizatori, având ca scop extinderea acestor tehnologii și în sfera afacerilor.

„Nu toate companiile, în special cele mici, dispun de resurse pentru a angaja echipe mari de AI, așa că ne concentrăm pe dezvoltarea de agenți AI pentru aceste afaceri mici, pentru a le permite să beneficieze de inovațiile recente”, a declarat Shih.

Ea anticipează o adoptare rapidă a acestor soluții în rândul companiilor, care se va extinde semnificativ.

„Ne apropiem de un moment în care fiecare afacere, indiferent de dimensiune, va avea un agent AI care să o reprezinte și să acționeze în numele ei, folosind vocea sa – similar cu modul în care companiile au site-uri web și adrese de e-mail”, a explicat Shih.

Clara Shih a adăugat că în prezent, 200 de milioane de mici afaceri utilizează serviciile și platformele Meta (WhatsApp, Facebook, Instagram) pentru a atrage clienți noi și a consolida relațiile cu cei existenți.

Recomandari
Show Cookie Preferences