Panasonic a reînvigorat moștenirea fondatorului printr-o inteligență artificială pentru educarea noilor angajați
Panasonic, renumitul conglomerat japonez de electronice fondat în 1918 sub denumirea de Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works, a dezvoltat o versiune A.I. a fondatorului său decedat, dorind ca această replică digitală să instruiască generațiile viitoare de angajați.
Konosuke Matsushita a decedat în 1989, iar Panasonic a explicat că numărul celor care au beneficiat personal de instruirea sa este în declin în cadrul companiei, ceea ce face din crearea acestei replici A.I. o necesitate.
„Considerăm esențial ca angajații noștri să înțeleagă filozofia de management corectă a fondatorului nostru, Konosuke Matsushita, pe care se bazează Politica noastră de Management de Bază, și să o transpună către generațiile următoare”, a specificat compania în comunicatul său.
Potrivit Panasonic, sistemul A.I. a fost instruit prin intermediul a 3.000 de înregistrări cu Matsushita, alături de scrieri, prelegeri și interviuri ale lui, toate digitalizate de către Institutul pentru Pace și Fericire prin Prosperitate (PHP), o organizație fondată de Matsushita.
Colaborarea cu Institutul Matsuo, asociat cu Universitatea din Tokyo, a fost esențială în dezvoltarea unui personaj A.I. care reflectă stilul de gândire și comunicare al lui Matsushita.
În planurile Panasonic, clona A.I. a fondatorului va avea aplicabilitate extinsă
Compania a menționat că intenționează să extindă inițiativa și la colaboratorii și cercetătorii direcți ai lui Matsushita, astfel încât replica A.I. să ajute în luarea deciziilor manageriale, bazându-se pe gândurile și sentimentele fondatorului în diferite circumstanțe.
„Progresul tehnologiei A.I. generative deschide noi oportunități pentru a adresa întrebările tradiționale de cercetare, iar noi anticipăm că va facilita studii interdisciplinare care erau anterior imposibile, prin metode inovatoare”, a adăugat Panasonic.
Matsushita este o figură legendară în Japonia, fiind adesea numit „zeul managementului” și fiind recunoscut pentru filozofia sa de leadership, având un rol semnificativ în transformarea afacerii sale – care a început cu vânzarea de lămpi – într-un gigant global.
El a publicat peste 40 de lucrări, multe dintre ele continuând să fie populare, chiar și după decenii de la apariție și în contextul evoluțiilor din domeniul managementului.
Una dintre celebrele sale lucrări, „The Path” (Calea), lansată în 1968, figurează pe multe liste de lectură esențiale pentru profesioniștii din Japonia, axându-se pe auto-îmbunătățire și succesul individual, în timp ce „Not for Bread Alone” (Nu doar pentru pâine) discută despre rolul afacerilor în cadrul societății.