Veniturile Xiaomi au înregistrat o creștere impresionantă de aproape 50% datorită focusului pe vehiculele electrice

Veniturile Xiaomi au înregistrat o creștere impresionantă de aproape 50% datorită focusului pe vehiculele electrice
Xiaomi SU7, Foto: Joan Cros/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Xiaomi, una dintre companiile de top în domeniul telefoanelor din China, a anunțat marți o creștere anuală de 47,4% a veniturilor în primul trimestru. Această creștere semnificativă a avut loc în urma intensificării eforturilor companiei de a produce vehicule electrice, potrivit unui raport Reuters.

Pentru trimestrul care s-a încheiat pe 31 martie, veniturile au atins suma de 111,3 miliarde de yuani (aproximativ 15,48 miliarde de dolari), depășind estimările analiștilor care, conform LSEG (Grupul Bursei de Valori din Londra), preconizau venituri de 107,6 miliarde de yuani (14,96 miliarde de dolari).

Profitul net ajustat a crescut cu 64,5% comparativ cu anul precedent, atingând 10,7 miliarde de yuani (1,49 miliarde de dolari) și depășind estimarea medie de 8,96 miliarde de yuani (1,25 miliarde de dolari), conform informațiilor LSEG.

Cunoscut ca al treilea cel mai mare producător de telefoane din lume, Xiaomi produce și electrocasnice, dar și automobile. Recent, compania a prezentat modelul său SUV electric, YU7, care va fi disponibil pentru achiziții începând cu luna iulie.

Deși Xiaomi nu a specificat prețul pentru modelul YU7, s-a menționat că acesta ar putea avea un cost cu 60.000–70.000 de yuani (8.340–9.730 de dolari) mai mare decât Model Y, cel mai popular SUV al Tesla, care pornește de la 263.500 de yuani (36.574 de dolari).

Xiaomi și-a făcut intrarea pe piața auto anul trecut cu modelul său sportivin SU7, care împrumută elemente de design de la Porsche și este mai accesibil decât Model 3 al Tesla.

Din luna decembrie, modelul SU7 s-a vândut în China la un ritm mai mare decât Model 3 de la Tesla. Lei Jun, fondatorul Xiaomi, a declarat recent că livrările SU7 au depășit 258.000 de unități de la lansare.

Divizia de vehicule electrice a generat venituri de 18,1 miliarde de yuani (2,52 miliarde de dolari) în primul trimestru, înregistrând livrarea a 75.869 de sedanuri SU7. În același timp, divizia a raportat o pierdere netă ajustată de 0,5 miliarde de yuani (69,6 milioane de dolari) din cauza cheltuielilor legate de producția de vehicule electrice și de alte inițiative.

După un accident de circulație soldat cu o victimă, în care un SUV SU7 aflat în modul de asistență a fost implicat, comenzile pentru noile automobile electrice ale Xiaomi au scăzut, conform analiștilor. De asemenea, au fost ridicate și obiecții din partea clienților referitoare la publicitatea considerată înșelătoare. Compania a recunoscut la începutul acestei luni erorile legate de o promovare care nu a fost suficient de clară.

Pe de altă parte, acțiunile Xiaomi au avut o revenire remarcabilă din aprilie, compania atingând o valoare de piață de aproape 170 de miliarde de dolari, ceea ce o plasează deasupra BYD, cel mai mare producător de vehicule electrice din China, conform datelor LSEG.

Recomandari
Show Cookie Preferences