Ford anunță concedierea a încă 4.000 de angajați din Europa

Ford anunță concedierea a încă 4.000 de angajați din Europa
Sediul global al Ford din Dearborn, Michigan, FOTO: Shutterstock

Compania Ford a anunțat miercuri o reducere de aproximativ 14% a forței de muncă din Europa, invocând pierderi semnificative înregistrate în ultimii ani, agravate de cererea redusă pentru vehiculele electrice, lipsa sprijinului guvernamental pentru procesul de electrificare și intensificarea concurenței, conform detalii oferite de Reuters.

În acest context, Ford devine ultimul dintre marii producători auto, după Nissan, Stellantis și General Motors, care implementează măsuri de reducere a costurilor, în fața unei concurențe crescânde din partea producătorilor chinezi și a scăderii cererii pe piața din China, în contextul cărui tranziția către autoturisme electrice rămâne dificilă, fiind percepute ca fiind prea costisitoare pentru majoritatea consumatorilor.

Anunțul face referire la faptul că cele 4.000 de locuri de muncă vizate vor afecta în principal uzinele din Germania și Marea Britanie. La nivel global, eliminarea acestor posturi va reprezenta aproximativ 2,3% din totalul forței de muncă a Ford, care se ridică la 174.000 de angajați.

Conform Reuters, această decizie va avea un impact semnificativ asupra Germaniei, cea mai mare economie a Europei și cel mai mare producător auto, unde companii precum Volkswagen plănuiesc, de asemenea, să închidă uzine, să reducă salariile și să elimine mii de posturi pentru a-și îmbunătăți competitivitatea.

Criza politică profundă din Berlin adaugă incertitudine suplimentară pentru constructorii auto germani, care se confruntă cu tensiuni comerciale în creștere cu China și cu impactul alegerii lui Donald Trump în SUA.

Ford a menționat că disponibilizările din Europa ar putea fi finalizate până la sfârșitul anului 2027.

Vânzările Ford în Europa au înregistrat o scădere semnificativă

Producătorii auto europeni se confruntă cu dificultăți competitive și economice considerabile, în timp ce trebuie să abordeze neconcordanțele dintre reglementările privind emisiile de CO2 și dorințele consumatorilor pentru vehicule electrice, a menționat compania într-un comunicat.

Până în septembrie 2023, vânzările Ford în Europa au scăzut cu 17,9%, cu mult peste reducerea de 6,1% a întregii industrii.

De asemenea, Ford a solicitat guvernului german să ofere stimulente suplimentare și o infrastructură de încărcare mai bine dezvoltată, care să faciliteze tranziția consumatorilor către autoturisme electrice.

În decembrie anul trecut, Berlinul a redus subvențiile pentru achiziția de vehicule electrice. Vânzările de mașini electrice în Germania au înregistrat o scădere de 28,6% în primele nouă luni ale acestui an.

Ford a anunțat anterior disponibilizări semnificative în Europa

„Ceea ce lipsește în Europa și în Germania este o agendă politică clară și puternică pentru a avansa e-mobilitatea, inclusiv investiții publice în infrastructura de încărcare, stimulente semnificative și o flexibilitate mai mare în atingerea obiectivelor de conformitate [privind emisiile de] CO2”, a declarat John Lawler, director financiar al Ford, într-o scrisoare adresată guvernului german.

Ford se află într-un proces de restructurare dificil în Europa, având în vedere că a anunțat în februarie 2023 alte 3.800 de concedieri.

Compania va închide, de asemenea, anul viitor fabrica din Saarlouis, Germania, ceea ce va conduce la noi disponibilizări.

Uniunea Europeană a impus recent taxe vamale considerabile pentru importurile de vehicule electrice fabricate în China, susținând că acestea beneficiază de subvenții neloiale din partea guvernului chinez.

Recomandari
Show Cookie Preferences