Investiție semnificativă a celui mai mare producător auto în tehnologia rachetelor

Investiție semnificativă a celui mai mare producător auto în tehnologia rachetelor
Akio Toyoda, președintele Toyota, cu un model de rachetă al Interstellar în fundal, FOTO: Andrej Sokolow / DPA / Profimedia

Toyota Motor Corp., lider mondial în producția anuală de automobile, își îndreaptă atenția către industria spațială, investind într-un startup japonez dedicat producerii de rachete ușoare. Această inițiativă are scopul de a concura cu marii jucători din sectorul spațial comercial, conform unui raport Bloomberg.

Startup-ul Interstellar Technologies Inc. a dezvăluit că a obținut o finanțare de 7 miliarde de yeni (aproximativ 44 de milioane de dolari) din partea Toyota, companiile stabilind un parteneriat prin care constructorul auto va ocupa un loc în consiliul de administrație al startup-ului.

Această mișcare subliniază angajamentul guvernului japonez de a susține dezvoltarea sectorului privat în domeniul spațial, conform surselor Bloomberg.

Companiile la început de drum se confruntă cu provocări în acel peisaj competitiv, care este din ce în ce mai dominat de companii mari precum SpaceX, condusă de Elon Musk.

Spre deosebire de SUA, care efectuează peste 100 de lansări de rachete anual și de China, cu câteva zeci, Japonia se află într-un stadiu timpurie, realizând sub 10 lansări reușite pe an.

Interstellar a realizat trei lansări în 2023, semnalând o oportunitate semnificativă de expansiune, având ca obiectiv creșterea numărului de lansări la 30 pe an până la jumătatea anilor 2030.

Ambiția Toyota de a rivaliza cu SpaceX

Pentru a face față provocărilor, japonia va necesita o "transformare structurală a industriei spațiale interne", conform Interstellar. Startup-ul intenționează să folosească expertiza din sectorul auto și tehnologiile avansate ale Toyota pentru a dezvolta un proces de fabricație a rachetelor care să fie de înaltă calitate, eficient și scalabil.

Akio Toyoda, președintele Toyota, a discutat despre această investiție în cadrul târgului tehnologic CES din Las Vegas. El a subliniat că interesul companiei pentru rachete face parte dintr-o strategie mai largă de inovare în domeniul transporturilor, indicând privirea către o concurență cu Space Exploration Technologies Corp. (SpaceX), având legături cu Tesla Inc., deținută de Musk.

"Viitorul mobilității nu ar trebui să se limiteze la automobile sau la o singură companie", a declarat Toyoda.

Începând din 2019, Toyota colaborează cu Agenția de Explorare Aerospațială a Japoniei (JAXA) pentru dezvoltarea unui rover lunar, care va face parte din programul Artemis al NASA, destinat reveniri astronauților pe Lună.

Conform Departamentului de Stat al SUA, astronauții vor avea ocazia să călătorească fără costume spațiale în roverul Toyota, permițându-le să exploreze suprafața lunară pentru perioade extinse, demers ce a fost posibil datorită unui acord între cele două guverne.

Recomandari
Show Cookie Preferences