Meta lansează publicitate pe WhatsApp. Ce modificări aduce aplicația

WhatsApp, platforma de mesagerie deținută de Meta, a anunțat luni că va introduce în curând noi spații publicitare, schimbare semnificativă pentru o aplicație care până acum nu a fost afectată de reclame, informează AFP, citată de Agerpres.
Spre deosebire de alte platforme deținute de Meta, cum ar fi Facebook și Instagram, WhatsApp a menținut un model de afaceri aproape total liber de publicitate, încă de la achiziția sa de către Meta în 2014. Aplicația este extrem de populară datorită ușurinței de utilizare, funcțiilor sale de apeluri audio și video, mesaje vocale, mesaje criptate și percepției sale de neutralitate comercială.
Până acum, singurele forme de publicitate au fost mesajele promoționale trimise prin WhatsApp Business celor care și-au dat consimțământul, alături de câteva experimente pe anumite piețe.
Compania a precizat că noile anunțuri vor apărea exclusiv în secțiunea „Noutăți”, care include „Stare” și „Canale”, utilizată zilnic de circa 1,5 miliarde de utilizatori din întreaga lume. Funcționalitățile noi vor include abonamente plătite pentru anumite Canale, promovarea Canalelor în directorul de descoperire și reclame integrate în Stare, echivalente cu Instagram Stories.
„Am discutat ani de zile despre scopul nostru de a crea o activitate care să nu intercaleze conversațiile personale, iar noi credem că fila Noutăți este locul ideal pentru aceste noi instrumente”, a declarat compania.
Garantii privind confidențialitatea
Utilizatorii WhatsApp care își utilizează aplicația doar pentru a comunica cu prietenii și familia nu vor observa vreo modificare; această filă poate fi, de asemenea, dezactivată în setările aplicației.
„Vreau să subliniez foarte clar: mesajele noastre personale, apelurile și actualizările de stare vor rămâne criptate end-to-end. Aceasta înseamnă că nimeni, nici măcar noi, nu le poate vizualiza sau asculta. Ele nu vor fi niciodată utilizate pentru publicitate”, a afirmat Nikila Srinivasan, vicepreședinte la Meta, pe parcursul unei conferințe de presă.
Compania s-a angajat să nu vândă și să nu partajeze niciodată numerele de telefon ale utilizatorilor cu agenți de publicitate și a confirmat că informațiile din convorbirile personale, apeluri sau grupuri nu vor fi folosite pentru targetarea reclamelor.
Reclamele din fila Noutăți se vor basa exclusiv pe informații de bază, precum locația aproximativă, limba utilizată și activitatea în cadrul serviciului de mesagerie. Meta își propune să genereze venituri din vasta bază de utilizatori WhatsApp, care depășește două miliarde de utilizatori activi lunar.
Analiștii din domeniu au prezis de mult că compania din California va introduce, în cele din urmă, publicitate în serviciul său de mesagerie, ținând cont de amploarea și nivelul de interacțiune al acestuia. Totuși, data exactă pentru lansarea noilor funcții nu a fost comunicată.