Personalul unui spital județean va participa la cursuri pentru îmbunătățirea comunicării cu pacienții și familiile acestora

Personalul unui spital județean va participa la cursuri pentru îmbunătățirea comunicării cu pacienții și familiile acestora
La spital, Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

Conducerea Spitalului Județean de Urgență din Buzău a hotărât să implementeze cursuri de comunicare pentru angajați, inclusiv pentru medici, în scopul de a îmbunătăți relația cu pacienții și aparținătorii lor. Cel mai mare spital din județul Buzău a introdus un chestionar de evaluare a satisfacției pacienților pentru secțiile Ambulatoriu, Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) și secția de spital, cu scopul de a aduna feedback de la pacienți. De asemenea, pentru a asigura transparență și a informa aparținătorii pacienților, va fi creată o aplicație care va permite monitorizarea traseului medical al fiecărui pacient. „Este activă o aplicație cu acces din fiecare salon, dar și pe site-ul spitalului, care permite oricărui pacient sau aparținător să completeze chestionarul de satisfacție a pacientului, astfel încât să putem realiza o analiză obiectivă a relației cu pacienții și familiile acestora. Aplicația va facilita informarea directă a aparținătorilor despre starea pacienților în unitatea noastră sanitară, atât la UPU, cât și în spital”, a declarat managerul Spitalului Județean Buzău, Sorin Pătrașcu. Chestionarele sunt concepute pentru a proteja confidențialitatea respondenților, datele fiind destinate îmbunătățirii serviciilor medicale. În plus, angajații spitalului vor participa la cursuri de comunicare pentru a îmbunătăți interacțiunile cu pacienții și familiile acestora. „Pentru a schimba atitudinea și comportamentul la nivelul spitalului, am purtat discuții cu brancardierii, îngrijitoarele, infirmierii și asistenții, arătându-ne deschiderea și colaborând cu un formator specializat care va oferi pregătire profesională pe tema comunicării. Toți angajații care interacționează cu pacienții sau familiile acestora, inclusiv medicii, vor participa la aceste cursuri. Este o inițiativă necesară la nivelul angajatorului”, a adăugat managerul Sorin Pătrașcu. De-a lungul timpului, au existat situații în cadrul SJU care au generat tensiuni între personalul medical și pacienți sau familiile acestora, necesitând intervenția agenților de pază sau a autorităților.

Recomandari
Show Cookie Preferences