Transformare impresionantă în industria modei. Se conturează un nou lider italian al luxului, grație unei infuzii de 1,5 miliarde de euro

Transformare impresionantă în industria modei. Se conturează un nou lider italian al luxului, grație unei infuzii de 1,5 miliarde de euro
Prada se apropie de cumpărarea Versace, pentru aproximativ 1,5 miliarde de euro. Magazinul de lux Prada din Galleria din Milano, Italia, 3 martie 2025. FOTO: Antonio Pisacreta / Zuma Press / Profimedia

Prada SpA, compania de modă de lux cu sediul în Milano, avansează în eforturile de a achiziționa casa de modă Versace, actualmente deținută de Capri Holdings, acceptând o ofertă de aproape 1,5 miliarde de euro (1,6 miliarde de dolari), conform surselor Bloomberg care au dorit să rămână anonime.

Tranzacția dintre Prada și Capri ar putea fi finalizată în această lună, cu negocieri care progresează, deoarece nu s-au întâmpinat riscuri relevante în evaluarea inițială. Totuși, calendarul și evaluarea pot suferi modificări, iar sursele Bloomberg subliniază că nu există garanții că un acord va fi realizat.

Compania Capri a cumpărat Versace în 2018 pentru aproximativ 1,8 miliarde de euro, dar nu a oferit comentarii imediate cu privire la aceste informații, la fel și reprezentanții Prada.

În ziua de luni, acțiunile Prada au crescut cu 4,1% pe Bursa din Hong Kong, cu o capitalizare totala de aproximativ 175 miliarde de dolari Hong Kong (22,5 miliarde de dolari SUA), comparativ cu 347,5 miliarde de euro (362 miliarde de dolari) pentru rivalul său LVMH.

Noua entitate, „soluția Italiei împotriva grupurilor de lux din Franța”

O posibilă achiziție a brandului fondat de Gianni Versace în 1978 ar permite Prada să formeze un jucător italian mai solid, capabil să concureze eficient cu marii jucători globali de lux precum LVMH și Kering SA, care deține branduri ca Yves Saint Laurent, Gucci și Balenciaga.

„Prada este în poziția ideală pentru a maximiza potențialul pe termen lung al mărcii Versace, ceea ce ar putea transforma grupul într-un rival puternic contra conglomeratelor de lux din Franța”, a declarat analistul Susy Tibaldi de la UBS AG.

În cel de-al treilea trimestru al anului fiscal actual, veniturile Versace au fost de 193 milioane de dolari, înregistrând o scădere anuală de 15%, iar pierderile operaționale au totalizat 21 milioane de dolari, față de 14 milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut.

Conglomeratul de lux LVMH deține mai multe branduri italiene, precum Fendi și Loro Piana, și a efectuat recent o achiziție a unei participații în firma ce controlează Moncler SpA.

Fondul L Catterton, susținut de LVMH, a jucat un rol crucial în tranzacția cu Tod SpA privată, în timp ce Kering SA are în portofoliu branduri precum Gucci și Bottega Veneta.

Prada a fost una dintre puținele companii câștigătoare în contextul unei cereri globale în scădere pentru produsele de lux. Vânzările sale au înregistrat o creștere în cel de-al treilea trimestru din 2024, susținute de succesul mărcii Miu Miu.

Recomandari
Show Cookie Preferences