Este momentul extinderii monitorizării: camerele pentru taxa de drum se folosesc și în alte scopuri, iar amenzile se emit automat

Este momentul extinderii monitorizării: camerele pentru taxa de drum se folosesc și în alte scopuri, iar amenzile se emit automat
Camere ale sistemului pentru taxa de drum din Bulgaria. Foto: Георги Димитров | Dreamstime.com

Începând de duminică, autoritățile bulgare au introdus camere de supraveghere care calculează viteza medie pe porțiunile de drum și pe autostrăzi, urmând să sancționeze în mod automat șoferii care încalcă reglementările.

Fiecare vehicul este înregistrat la începutul și la sfârșitul unui segment de drum, iar apoi se stabilește viteza medie. Dacă această valoare depășește limita permisă pentru sectorul respectiv, abaterea este înregistrată iar datele sunt transmise autorităților în timp real. Amenzile sunt aceleași ca pentru depășirea limitei de viteză.

Sistemul a fost lansat cu 22 de puncte de măsurare, potrivit lui Oleg Asenov, directorul autorității responsabile cu administrarea taxelor de drum.

„Există o marjă de eroare în măsurare: pentru vitezele de până la 100 km/h, toleranța este de 3 km/h, iar pentru viteze peste 100 km/h, marja este de 3%”, a explicat acesta.

Asenov a subliniat că măsura este menită să reducă conductele periculoase, în special pe autostrăzi și în porțiuni predispuse la accidente; „a venit timpul ca și camerele pentru taxa de drum să monitorizeze și depășirile vitezei legale”.

De asemenea, el a confirmat că numărul zonelor monitorizate va crește treptat. Discuțiile sunt în curs cu Poliția Rutieră pentru a asigura acoperirea, până la sfârșitul anului, a aproximativ 1.200 de kilometri de autostrăzi și drumuri de prim rang prin sistemul de monitorizare a vitezei medii.

Sute de depășiri ale vitezei în doar câteva ore

În doar șapte ore de funcționare, aproximativ 600 de contravenienți au fost identificați; printre aceștia există șoferi care au circulat cu viteze extrem de mari, a anunțat comisarul Maria Boteva, adjunct al Departamentului Poliției Rutiere.

Conform comisarului, în acea perioadă au fost detectate 582 de încălcări ale legii; 518 dintre ele au fost comise de autoturisme, iar 64 – de camioane de peste 12 tone.

Vitezele înregistrate au fost semnificativ ridicate: 222 km/h, 200 km/h, 187 km/h și 179 km/h pe autostrăzi, iar un camion peste 12 tone a fost surprins la 162 km/h pe autostradă.

Comisarul Boteva a precizat că sistemul funcționează pe 11 din cele 12 secțiuni preselectate, fiecare având aproximativ 10 kilometri. A douazea secțiune va fi activată în curând. Contravenienții vor primi amenzile pe cale electronică, cu notificări prin telefon, e-mail sau Viber în termen de până la 10 zile de la abatere.

Amenzile pentru cei care au înregistrat viteze extrem de mari pot fi semnificative: de exemplu, un șofer care a circulat cu 222 km/h într-o zonă cu limită de 140 km/h poate primi o amendă de până la 1.000 de leva, iar în unele cazuri poate fi suspendat dreptul de a conduce.

Chiar dacă nu este necesară amplasarea semnelor speciale de avertizare, oficialul a subliniat faptul că o listă cu secțiunile monitorizate este disponibilă public pe site-ul BG Toll.

Detecția vitezei medii înseamnă că sistemul calculează timpul necesar pentru a parcurge un segment—de exemplu 5 sau 10 kilometri—apoi stabilește viteza medie. Dacă aceasta depășește limita pentru sectorul respectiv, se aplică o amendă.

Cum funcționează sistemul

În practică, facilitatile folosesc o pereche de camere – una la începutul, alta la sfârșitul unei secțiuni, conform explicațiilor BG Toll, operatorul sistemului de taxare a drumurilor din Bulgaria.

Camerele:

  • <li>Detectează momentul exact când mașina trece pe lângă ele.</li><li>Fă o fotografie a plăcuței de înmatriculare a vehiculului.</li><li>Calculează timpul necesar pentru a parcurge distanța dintre cele două camere.</li><li>Determină viteza medie și o compare cu limita stabilită pentru secțiune.</li>

Dacă există o abatere, vei primi o amendă electronică, la fel ca în cazul unei sancțiuni obișnuite pentru viteză, conform BG Toll.

Lista cu segmentele de drum vizate de sistem este publicată pe site-ul operatorului.

Ilustrație.

Recomandari
Show Cookie Preferences