Jack Daniel’s critică măsura „disproporționată” a Canadei ca reacție la taxele vamale din SUA

Jack Daniel’s critică măsura „disproporționată” a Canadei ca reacție la taxele vamale din SUA
Sticle de Jack Daniel's pe raftul unui magazin, FOTO: Toby Talbot / AP / Profimedia Images

Conform lui Lawson Whiting, CEO al companiei Brown-Forman, producătorul celebrului whiskey Jack Daniel’s, decizia provinciilor canadiene de a elimina băuturile alcoolice americane de pe rafturile magazinelor este „mai gravă decât o taxă vamală” și reflectă un „răspuns disproporționat” la măsurile de tarifare stabilite de administrația Trump.

Mai multe provincii din Canada au decis să retragă băuturile alcoolice americane ca reacție la taxele vamale de 25% impuse de SUA asupra importurilor din Canada și Mexic, măsuri care au intrat în vigoare marți dimineața.

Într-un context mai larg, cetățenii canadieni au început să evite produsele, evenimentele sportive și călătoriile în SUA, fiind influențați de declarațiile repetate ale lui Trump, care a sugerat că Canada ar trebui să devină al 51-lea stat al Americii.

Whiting a făcut aceste comentarii despre măsurile de retorsiune în cadrul unei conferințe de presă organizate după publicarea rezultatelor financiare ale companiei.

„Această situatie este chiar mai problematică decât o taxă vamală, deoarece practic elimină complet vânzările și produsele sunt scoase de pe rafturi”, a adăugat acesta.

Cu toate acestea, Whiting a subliniat că vânzările în Canada reprezintă doar 1% din totalul vânzărilor companiei, sugerând că Brown-Forman poate face față acestor pierderi. De asemenea, Canada a răspuns cu taxe de 25% pe importurile din SUA, inclusiv pe vinuri, băuturi spirtoase și bere.

De asemenea, Whiting a menționat că compania va urmări cu atenție evoluția pieței din Mexic, care, potrivit raportului anual al Brown-Forman, a constituit 7% din vânzările sale în 2024.

Cetățenii canadieni au manifestat din ce în ce mai mult dorința de a sprijini producătorii locali, adoptând diverse măsuri, de la boicotarea brandurilor americane de alcool la preferința pentru produsele autohtone.

Brown-Forman a raportat o scădere a cererii în acest an, în special în SUA, Canada și Europa, ceea ce a contracarat beneficiile obținute din vânzările mai puternice pe piețele emergente precum Mexic și Polonia.

Recomandari
Show Cookie Preferences