Legătură feroviară directă între România și Ucraina, cu patru vagoane ce vor porni din Kiev și vor ajunge la București prin Chișinău, potrivit ambasadorului.

În viitorul apropiat, Bucureștiul și Kievul vor reveni să fie conectate printr-un tren de pasageri, conform declarației ambasadorului României în Ucraina, Alexandru Victor Micula, într-un interviu pentru Ukrinform. Această rută nu a mai fost utilizată de peste cinci ani.
Un test tehnic a fost efectuat între 7 și 9 august. Așteptăm opiniile specialiștilor, deoarece operațiunea implică patru vagoane care vor porni din Kiev și vor ajunge în București prin Chișinău, a explicat Micula.
Diplomatul a subliniat că decizia de a relua trenurile între București și Kiev are o semnificație simbolică.
Este o călătorie lungă, însă reprezintă o legătură directă între cele două capitale, contribuind la dezvoltarea de punți culturale, economice și umanitare, a subliniat Micula.
Distanța totală dintre București și Kiev este aproximativ 1.227 de kilometri pe calea ferată, iar în perioada vechiului serviciu direct un tren de pasageri dura în jur de 25–26 ore. Dintre acea distanță, aproximativ 500 de kilometri se parcurgeau pe teritoriul României, iar plecarea era dimineața din Gara de Nord, cu un vagon de dormit furnizat de operatorul ucrainean.
O cursă de probă este planificată cu două vagoane neocupate, a declarat la începutul lunii Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, conform Club Feroviar.
El a explicat, la o conferință de presă în Darabani, județul Botoșani, că legătura directă dintre Kiev și București va funcționa prin Republica Moldova, prin atașarea a patru vagoane de călători ai operatorului ucrainean la trenul Prietenia București-Chișinău.
Călătoria va fi lungă: din București spre Chișinău durează aproximativ 13 ore, iar segmentul Chișinău–Kiev necesită cel puțin 17 ore.
Puncte de control noi la frontieră
Potrivit lui, se va deschide un nou punct de control la frontieră care leagă Sighetu Marmației din România de Bila Țerkva din Ucraina, iar inaugurarea este așteptată în acest an.
Micula a explicat că acest proiect va fi unul major datorită capacității punctului și datorită faptului că în zona frontalieră comună nu există numeroase puncte de control.
În prezent, România și Ucraina discută despre două puncte de control complet noi și pregătesc extinderea trecerii Porubne-Siret.
Vom crește numărul de benzi pentru camioane; partea ucraineană ar putea finaliza trecerea de la două la șase benzi pe sens până la sfârșitul acestui an, iar România estimează să finalizeze cel târziu în aprilie anul viitor, a afirmat Micula.
Printre altele, ambasadorul a menționat proiectele trilaterale implementate în cooperare cu Ucraina și Moldova.
El a subliniat că, ca țară vecină, investițiile comune la frontieră contribuie la reconstrucția Ucrainei, iar multe proiecte se derulează într-un format trilateral cu Republica Moldova, deoarece infrastructura pe care Ucraina o dezvoltă la frontiera cu Moldova are nevoie de un corespondent la granița moldo-română pentru a facilita trecerea bunurilor și persoanelor către Uniunea Europeană, a precizat Micula.
Totodată, el a afirmat că președintele Nicușor Dan intenționează să viziteze Ucraina în această toamnă, la invitația președintelui ucrainean Volodimir Zelenski.