Mercedes dezvoltă o „vopsea solară” pentru vehicule electrice care ar putea diminua considerabil necesitatea de reîncărcare.
Deși pare o idee venită din filmele științifico-fantastice, Mercedes-Benz a anunțat că lucrează la o vopsea solară inovatoare, care ar permite utilizatorilor de vehicule electrice din regiunile însorite să își reîncarce zilnic mașinile, fără a fi necesară conectarea acestora la o sursă de alimentare, conform raportărilor USA Today și TechSpot.
Constructorul german de automobile a prezentat această inițiativă săptămâna trecută, în cadrul unei expoziții dedicate tehnologiilor viitorului, desfășurată la centrul său de cercetare și dezvoltare din Sindelfingen, Germania.
Materialul fotovoltaic este conceput sub formă de pastă, ce se aplică pe caroseria vehiculului într-un strat subțire de doar 5 micrometri – aspect ce îl face mai subțire decât un fir de păr uman. Acoperind toate panourile unei SUV de dimensiuni medii cu acest material, s-ar crea o suprafață solară de aproximativ 11 metri pătrați, de peste trei ori mai mult decât un singur panou solar flexibil montat pe acoperișul unei case.
Conform Mercedes, un vehicul echipat astfel ar putea capta suficientă energie pentru a parcurge aproape 20.100 de kilometri pe an în Los Angeles, care beneficiază de mult soare. În orașe cu mai multe zile înnorate, precum Stuttgart, există suficientă lumină solară pentru a asigura o autonomie anuală de aproximativ 12.100 de kilometri.
Informații despre tehnologia inovatoare a Mercedes pentru autoturismele electrice.
Producătorul german nu a specificat formula pastei fotovoltaice, menționând doar că aceasta nu conține pământuri rare sau siliciu, fiind bazată pe materii prime ușor disponibile și netoxice.
Fiecare panel al caroseriei va necesita izolație galvanică și va fi conectat la un convertor de energie care direcționează electricitatea către baterie sau direct către motoare. Scenariul preconizat include acoperirea panourilor solare cu o vopsea pe bază de nanoparticule, care permite atingerea unei eficiențe de 94% în captarea energiei solare, păstrând totodată o paletă variată de culori.
Culorile mai închise au capacitatea de a capta o cantitate mai mare de energie comparativ cu cele deschise, iar panourile acoperite vor putea atinge un nivel de eficiență de până la 20% în conversia luminii solare în electricitate, similar cu panourile solare comerciale disponibile în prezent.
Deoarece acest proiect se află în stadiul avansat de cercetare, este prematur pentru a determina dacă vopseaua solară va intra în producția de serie. Totuși, faptul că Mercedes discută deschis despre acest concept sugerează că există o bază solidă pentru continuarea dezvoltării sale.