Platforma SEAP, dedicată achizițiilor publice electronice, a fost reluată după o pauză de 3 zile

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a anunțat cu ocazia serii de joi că „specialiștii IT au restabilit funcționarea platformei SEAP în condiții normale”. Este important de menționat că sistemele pentru plata online a taxelor și impozitelor prin Ghișeul.ro, SEMAP și alte platforme IT administrate de ADR au fost inaccesibile începând de marți dimineața din cauza fluctuațiilor de curent, care au afectat serverele ce găzduiesc aceste sisteme.
Chiar dacă platforma de achiziții publice a devenit din nou funcțională, ADR a decis să amâne anumite proceduri de achiziție care ar fi avut termen de depunere în această perioadă.
„Pentru a respecta principiul de tratament egal și a asigura accesul nerestricționat la procedurile de achiziție publică, toate procedurile online cu termen de depunere între 11-14 februarie 2025, precum și fazele finale de licitație electronică cu date limită în aceeași perioadă, se amână până pe 17 februarie, la aceleași ore de închidere. Ne cerem scuze pentru disconfortul cauzat și vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate!”, conform comunicatului de joi seara al ADR.
Întrebați despre motivele amânării acestor proceduri, deși SEAP a redevenit activ, reprezentanții ADR au explicat că „este necesar ca persoanele interesate să aibă suficient timp pentru a depune documentele necesare procedurilor de achiziție publică”.
Platforma Ghișeul.ro pentru plata taxelor și impozitelor, precum și alte sisteme IT publice inclusiv Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), ROeID sau e-Guvernare, toate gestionate de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), au fost indisponibile începând de marți dimineață, de la 5:00, din cauza unor probleme legate de rețeaua electrică care au afectat și echipamentele de rețea, așa cum a declarat marți președintele ADR.