Răspunsul ANRE cu privire la problemele platformei pentru schimbarea furnizorului de energie

Răspunsul ANRE cu privire la problemele platformei pentru schimbarea furnizorului de energie
e-Factura, Foto: Ammentorp | Dreamstime.com

Recent, mai mulți consumatori au adus la cunoștință inconveniente întâmpinate pe platforma POSF, care permite schimbarea furnizorului de energie electrică și gaze naturale în termen de 24 de ore.

Utilizatorii au semnalat că platforma nu funcționează corespunzător.

Un consumator a primit o notificare de la Hidroelectrica, având următoarea mențiune:

„În urma verificării situației contractuale, vă informăm că, din cauza unei erori pe platforma de contractare ANRE POSF, contractul nu a fost finalizat și nu a fost notificat la Operatorul de Distribuție. Dacă doriți să deveniți clientul nostru, va trebui să reluați procedura de schimbare a furnizorului și să încheiați un nou contract.”

ANRE afirmă că platforma POSF funcționează corect

În urma semnalărilor primite, ANRE a fost contactată pentru clarificări suplimentare. Vineri, autoritatea a comunicat că platforma POSF este complet funcțională, deși pot apărea dificultăți sporadice.

Iată răspunsul oferit de ANRE:

„Vă mulțumim pentru interesul acordat procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică și gaze naturale, precum și pentru semnalarea problemelor întâmpinate.

Platforma Online pentru Schimbarea Furnizorului (POSF) reprezintă un instrument digital esențial, destinată să asigure un proces simplu, transparent și eficient pentru clienții atât casnici, cât și non-casnici. Este în totalitate funcțională, utilizată de furnizori, operatori de rețea, și consumatori, facilitând accesul acestora la o piață competitivă.

Deoarece orice sistem informatic poate avea erori punctuale, echipa de specialiști IT din cadrul ANRE le abordează cu prioritate, pentru a minimiza impactul asupra utilizatorilor. Consumatorii care au întâmpinat probleme au primit deja suport pentru soluționarea acestora.

Pentru a asista consumatorii în utilizarea platformei, ANRE a implementat un asistent virtual, care oferă îndrumare detaliată, menținând în același timp un dialog constant cu furnizorii și operatorii de rețea, pentru a asigura actualizarea continuă a informațiilor. Operatorii de rețea și furnizorii sunt responsabili cu încărcarea și actualizarea metadatelor în conformitate cu Regulamentele POSF.

Pentru a garanta o experiență optimă, consumatorii sunt sfătuiți să consulte manualul de utilizare și tutorialul disponibile pe site-ul www.posf.ro, unde pot găsi detalii despre navigarea pe platformă și pașii necesari pentru schimbarea furnizorului.

ANRE își păstrează deschiderea și disponibilitatea de a oferi suport tuturor utilizatorilor, asigurând totodată funcționarea eficientă a platformei, în beneficiul consumatorilor și al pieței de energie.”

Sursă foto: Dreamstime

Recomandari
Show Cookie Preferences