Thailanda resimte deja impactul serialului „The White Lotus”, înainte de lansarea noului sezon HBO

Thailanda resimte deja impactul serialului „The White Lotus”, înainte de lansarea noului sezon HBO
Șezlonguri pe plaja Mae Nam, aflată în Golful Koh Samui din Thailanda, FOTO: Szczap / Dreamstime.com

Cele două sezoane inițiale ale serialului „The White Lotus” au pus pe hartă destinații turistice precum Hawaii și Sicilia, transformând hotelurile din rețeaua „Four Seasons” în autentice simboluri ale culturii pop și conducând la un avans semnificativ în numărul de turiști. Acum, acest fenomen se îndreaptă spre Thailanda, potrivit informațiilor furnizate de Bloomberg.

HBO a anunțat în decembrie că sezonul 3 al acestui popular serial va fi filmat în Thailanda, iar autoritățile din domeniul turismului, hotelierii și agențiile de turism din țară se pregătesc intens pentru o creștere a numărului vizitatorilor.

„Am observat o creștere de peste 20% a numărului de turiști în Hawaii și Sicilia, ca urmare a primelor două sezoane”, a declarat Chompu Marusachot, directoarea biroului din New York al Autorității pentru Turism a Thailandei. „Sper ca acest trend să se mențină și pentru Thailanda”, a mai spus ea pentru Bloomberg.

În plus față de anunțul privind lansarea pe 16 februarie (în România va fi disponibil din 17, din cauza diferenței de fus orar cu SUA), HBO a dezvăluit că noul sezon a fost filmat în mai multe locuri și hoteluri din întreaga țară, nu într-o singură locație.

Bloomberg menționează că unii fani au început deja să își planifice vacanțele în conformitate cu peisajele anticipate în serial, iar majoritatea vizitatorilor sunt așteptați să aibă bugete mari. De exemplu, hotelurile care vor apărea în sezonul 3, cum ar fi „Four Seasons Koh Samui”, au prețuri care pot depăși 1.200 de dolari pe noapte, chiar și în sezonul umed.

„Am auzit că „The White Lotus” va avea loc în Thailanda”

„Recent, un cuplu de clienți m-a întrebat: ‘Am auzit că „The White Lotus” se va filma în Thailanda în sezonul următor. Ne poți ajuta cu o rezervare la același resort înainte să devină prea popular?’”, a relatat Rabia Malik, un consilier al agenției Fora, pentru Bloomberg. „Le-am planificat întreaga vacanță în jurul Four Seasons Koh Samui și sunt extrem de entuziasmați că vor pleca acolo în curând”, a adăugat ea.

Însă, dincolo de hotelurile menționate, întregul sector turistic din țară se bucură de acest fenomen. În luna ianuarie, agenția Fora a înregistrat o creștere de 312% a rezervărilor de vacanță în Thailanda comparativ cu aceeași lună a anului trecut, ceea ce este similar cu salturile observate pentru locurile prezentate în sezoanele anterioare ale serialului. De exemplu, agenția de lux Black Tomato a raportat o triplare a rezervărilor pentru Sicilia după finalizarea sezonului 2.

Deși Chompu are așteptări modeste, creșterea de 20% pe care o anticipează ar fi suficientă pentru ca Thailanda să revină la nivelurile de vizitare de dinainte de pandemie. Se estimează că aproximativ 35,5 milioane de turiști vor vizita țara în 2024, față de 28,2 milioane în 2023, conform datelor provizorii ale Ministerului pentru Turism și Sport din Bangkok.

Aceste cifre sunt totuși sub cele din 2019, când aproape 40 de milioane de vizitatori luau parte la turismul thailandez. Conform estimărilor, majoritatea acestei creșteri ar proveni din piața americană, care reprezintă publicul țintă major al acestui serial.

Impactul serialelor HBO asupra turismului în destinațiile de filmare

În primăvara lui 2023, Bloomberg arăta că tot mai mulți călători aleg locațiile unde au fost filmate serialele și filmele preferate, ilustrând acest trend prin exemple precum „The White Lotus” de pe HBO, „Bridgerton” și „Emily in Paris” de pe Netflix.

Conform unui sondaj realizat anul trecut de American Express, 70% dintre călătorii din generațiile Z și Millennials au recunoscut că au ales o destinație turistică inspirată de vizionarea acesteia într-un film sau serial.

Acest impact este similar cu cel al rețelelor de socializare: 75% dintre participanți au declarat că au călătorit într-o destinație după ce au văzut postările despre călătoriile altora. „Călătorii sunt din ce în ce mai influențați de cultura pop”, a explicat Audrey Hendley, președintele American Express Travel.

O parte din creșterea interesului pentru locațiile de filmare este rezultatul obiceiurilor de călătorie afectate de pandemie. Această perioadă a determinat oamenii să petreacă mult timp vizionând seriale.

„Din confortul caselor lor, sperând la ridicarea restricțiilor de călătorie, telespectatorii au început să își planifice vacanțele. Acum, pe măsură ce granițele s-au redeschis, locațiile de filmare au devenit un trend major în turismul anului 2023”, a precizat Bloomberg.

Așa cum se întâmplă mereu, poți găsi noi informații din lumea filmelor și serialelor, dar și alte știri interesante, în rubrica Nerd Alert de weekend:

FOTO articol: Szczap | Dreamstime.com.

Recomandari
Show Cookie Preferences