Directorul desemnat ca cel mai nepotrivit lider la nivel mondial și-a prezentat demisia de la firma pe care o conducea

Directorul desemnat ca cel mai nepotrivit lider la nivel mondial și-a prezentat demisia de la firma pe care o conducea
Peter Hebblethwaite, fostul director executiv al P&O Ferries, în timpul unei comisii de anchetă înființată de parlamentul britanic în 2022, FOTO: House of Commons-UK Parliament / PA Images / Profimedia Images

Un val de concedieri surprinzătoare, dispuse de către directorul unei companii britanice de transport maritim de pasageri, a stârnit controverse în Marea Britanie. El a fost chemat să ofere explicații în Parlamentul din Londra, iar dialogul rezultat a stat la baza modificărilor cadrului legislativ referitor la muncă.

Peter Hebblethwaite, învestit în funcția de director general din 2020 la P&O Ferries, și-a anunțat plecarea din motive personale, dorind să acorde mai mult timp familiei, conform relatărilor Sky News și BBC.

Deși nu figurează printre cei mai cunoscuți lideri controversați ai marilor companii, numele său este asociat cu unul dintre cele mai mari incidente de la locul de muncă din ultimii ani din Marea Britanie.

În noiembrie 2022, la congresul mondial ITUC, a fost desemnat de participanți ca fiind un lider extrem de nepopular, depășind nume precum Jeff Bezos și Michael O’Leary (CEO-ul Ryanair).

ITUC a avertizat că imaginea lui a ajuns la nivel internațional, iar conducătorii din sectorul transporturilor trebuie să respecte drepturile muncitorilor și să ofere locuri de muncă decente, condiții de lucru sigure, respect și demnitate, altfel mișcările sindicale globale vor trage la răspundere.

Scandalul care i-a adus eticheta de lider extrem de controversat în industrie

În martie 2022, Hebblethwaite a concediat peste noapte aproape 800 de marinari care operau feriboturile, înlocuindu-i cu muncitori temporari din străinătate, plătiți sub nivelul salarial minim legal din Marea Britanie.

Angajații concediați au susținut că sunt înlocuiți cu personal mai puțin calificat, iar scandalul a fost amplificat de modul în care decizia a fost comunicată: printr-un videoclip preînregistrat difuzat pe Zoom.

Decizia de concediere în masă, considerată ilegală pentru că încălca regulile de consultare și notificare în vigoare în Marea Britanie, a declanșat o furtună politică și socială atât de mare încât Hebblethwaite a fost chemat să dea explicații în parlamentul de la Londra.

În timpul audierii din 2022, el a recunoscut deschis că a încălcat legea, afirmând în același timp că ar face-o din nou dacă ar fi nevoie. Declarația nu a făcut decât să alimenteze și mai mult furia sindicatelor și indignarea opiniei publice.

Controversele au făcut guvernul britanic să adopte o nouă legislație pentru a reglementa mai bine practicile de tip concediere și reangajare și pentru a întări protecția lucrătorilor maritimi. Guvernul francez, care a luat act de acest caz, a decis să își îmbunătățească propria legislație.

A spus că „s-a gândit bine” înainte să accepte o primă uriașă

Ostilitatea față de acesta a crescut și după ce informațiile privind salariul său au devenit publice, remunerația sa făcând un contrast puternic cu cea a angajaților de rând.

Într-o audiere separată ce a avut loc anul trecut, Hebblethwaite a declarat în fața unei comisii parlamentare că salariul său era de 325.000 de lire sterline și că în 2023, în anul de după concedierile în masă, a primit o primă de 183.000 de lire sterline.

În timpul audierii, a fost întrebat dacă este un lider care pare să jefuiască personalul, însă a răspuns că a analizat contextul înainte de a lua decizia.

„M-am gândit bine înainte să accept această remunerație, dar în cele din urmă am decis să o accept”, a declarat el în fața deputaților, adăugând: „Recunosc că nu este o decizie pe care ar lua-o toată lumea”.

P&O Ferries transportă anual 4,5 milioane de pasageri pe rutele dintre Marea Britanie și porturile europene continentale, inclusiv Calais și Rotterdam. De asemenea, operează o rută între Irlanda de Nord și Scoția și este un important transportator de mărfă.

Pierderile companiei au crescut vertiginos în timpul pandemiei, cu DP World – singurul său acționar – sprijinind-o prin împrumuturi de sute de milioane de lire sterline.

Recomandari
Show Cookie Preferences