UM introduce la nivel global noua sa poziționare Full Color Media, bazată pe un studiu inovativ despre branduri – Brand Patterns
Agenția globală UM, parte a grupului IPG Mediabrands, a dat startul unei noi poziționări strategice denumite „Full Colour Media”.
Această abordare este concepută pentru a transforma modul în care clienții își construiesc și dezvoltă mărcile în era tehnologiei și inteligenței artificiale, fiind orientată spre creșterea brandurilor și a afacerilor, introducând strategii și produse inovatoare.
Full Colour Media reprezintă o nouă perspectiva în planificarea media multi-channel, având ca obiectiv principal combaterea standardizării brandurilor. Aceasta se bazează pe capacitatea minții umane într-o lume din ce în ce mai mecanizată, în care AI pune în pericol atât esența umanității, cât și semnificația comunicării. „Pentru a contracara această problemă, este necesară implementarea unor strategii care să se opună uniformizării,” a declarat Susan Kingston-Brown, Președinte Global al rețelei UM. Ea a adăugat că abordarea integrează în mod natural vizibilitatea canalelor media principale cu impactul profund al punctelor de contact media mai mici, creând astfel perspective noi pentru o creștere semnificativă a brandurilor.
De la cercetare la conceptul de marketing Brand Patterns
Această filozofie, Full Colour Media, se bazează pe o cercetare inovatoare referitoare la modalitățile de creștere a brandurilor în epoca AI. Studiul, realizat pe baza datelor a peste 10.000 de branduri și analizând peste 5 milioane de date concrete, a condus la formularea teoriei de marketing „Brand Patterns”.
Cercetarea a evidențiat faptul că brandurile nu urmează un model simplu și uniform, ci manifestă modele complexe și variate. Fiecare brand poseda un pattern distinct, care se află la intersecția celor trei componente esențiale ale analizei, denumite 3-Vs
- Visibility: include măsurători de vizibilitate, „Attention” și „Ad Awareness”, esențiale pentru diferențiere; este un parametru de bază pentru creșterea brandurilor.
- Vibrancy: implică indicatori de interacțiune și conexiune culturală cu publicul, cum ar fi „Social Engagement”, „Buzz” și „Word-of-Mouth”, și joacă un rol vital în accelerarea creșterii.
- Variability: include indicatori care reflectă aprecierea consumatorilor pentru branduri, cum ar fi „Impresii Pozitive” și „Calitate”, fiind un indicator esențial pentru a asigura o creștere continuă și unicitate, generând astfel valoare adăugată pentru consumatori.
„Pe măsură ce am sondat în profunzime modul în care brandurile aplică strategiile de comunicare pe diverse piețe, am observat că, deși aceste branduri manifestă acțiuni distincte (patterns), deseori au utilizat strategii media asemănătoare, ceea ce le limitează capacitatea de a-și valorifica pe deplin potențialul unique definit de „Brand Pattern”, a declarat Felipe Tomaz, profesor la Universitatea Oxford.
Prin noul model strategic bazat pe studiul Brand Patterns, UM își propune să înțeleagă mai bine comportamentele brandurilor și să genereze noi perspective, îmbunătățind eficiența marketingului prin optimizarea utilizării tehnologiei AI.
„Înainte de a implementa AI, trebuie să înțelegem exact ceea ce diferențiază un brand, pentru a instrui AI-ul să funcționeze eficient pentru noi, astfel asigurându-ne că strategia noastră de comunicare are un impact pozitiv semnificativ în piață,” a adăugat Kingston-Brown.
„Necesităm un model ce reflectă complexitatea canalelor media contemporane,” a afirmat Dan Chapman, Chief Strategy Officer Global al UM. „Teoria noastră nu doar că identifică indicatorii ce sprijină creșterea brandurilor, dar și modul în care aceștia interacționează în cadrele de acțiune mai largi, inclusiv cultura în care operează. Pe baza acestor interacțiuni, putem oferi soluții diferențiate și impactful. Această structură strategică ne apără, de asemenea, de perspectiva unei lumi distopice dominate de branduri uniforme,” a completat Chapman.
În România
„Această schimbare inovatoare ne aliniază cu noile obiceiuri de consum ale clienților, facilitând dezvoltarea unor planuri media mai relevante pentru mărcile clienților noștri,” a declarat Mihai Trandafir, Director General al filialei din România a UM.
„Nu am întâlnit niciodată o astfel de concentrare de date într-un singur model, care să aibă implicații clare pentru strategie media, incluzând sugestii pentru utilizarea responsabilă a tehnologiei AI, astfel sprijinind creșterea brandurilor clienților. Suntem plini de entuziasm să aplicăm noul model Brand Patterns pentru brandurile din România în cel mai scurt timp,” a spus Victor Croitoru, Director Strategic Regional CEE.
Despre UM
Full Colour Media este concepută de UM, o rețea internațională de media dedicată ajutării brandurilor să își îndeplinească potențialul maxim prin adoptarea strategiei Brand Patterns. UM, ca principală agenție media a grupului IPG Mediabrands, are o prezență în 100 de țări, cu peste 3.000 de angajați care colaborează cu clienți globali precum American Express, General Mills, Emirates, Johnson & Johnson, Levi Strauss & Co, Dyson, Enterprise Holdings, Upfield, Just Eat Takeaway.com și Mattel. Pentru mai multe detalii, vizitați https://www.umww.com/.
Articol susținut de UM