Dacia Bigster, noul model al mărcii, va fi disponibil în primăvara acestui an: „Bigster depășește conceptul unui Duster mai mare, aducem inovații fără precedent”
Dacia produce modelul Bigster, un SUV din segmentul C, în uzina de la Mioveni, având prețuri începând de la 23.000 de euro până la 30.000 de euro, iar în versiunile complet echipate, depășind 30.000 de euro. Aproape 66% dintre clienții care au plasat comenzi și-au ales varianta full-hibrid, indicând o tendință în creștere pentru dotările avansate.
Dacia Bigster va ajunge la primii clienți în aprilie
Prețurile variind în funcție de motorizare și dotări, Dacia Bigster se situează între 23.000 și 29.500 de euro (TVA inclus), iar modelele complet echipate pot ajunge la peste 32.000 de euro.
Reprezentanții Dacia subliniază că mai mult de 60% dintre comenzile pentru Bigster din România sunt pentru versiunile hibrid, ceea ce reflectă o tendință de preferință crescută pentru aceste motorizări, comparativ cu modelele existente din gamă.
În ceea ce privește producția Bigster la Mioveni, aceasta a demarat cu ceva timp în urmă, deși nu a atins încă un volum foarte mare, se preconizează o creștere rapidă a capacității de producție.
94% dintre clienții care au ales Bigster au optat pentru nivelul de echipare superior, o diferență semnificativă comparativ cu Duster, unde acest procent era de 75%. Costul mediu al echipărilor de top se ridică la aproximativ 30.000 de euro.
Cel mai complex model Dacia până în prezent
Bigster va contribui la creșterea producției anuale a uzinei Dacia la aproximativ 350.000 de unități, față de 309.000 unități în anul anterior.
Managerul Dacia, Mihai Bordeanu, a menționat că producția modelului Bigster reprezintă o provocare semnificativă, chiar și în aspecte precum vopsirea, care necesită un timp mai mare. Există posibilitatea de a crește capacitatea uzinei cu 5-10%, dar doar în condiții favorabile de aprovizionare și logistică.
Bordeanu nu a oferit estimări precise pentru vânzările Bigster, subliniind importanța reacției pieței în evaluarea succesului acestui model, cu principalele piețe țintă fiind Germania, Franța, Spania și Italia.
Bigster se va plasa pe locul doi ca volum de producție în uzina de la Mioveni, după Duster, iar producția modelelor Jogger și Sandero va fi transferată în Maroc, în timp ce o parte din producția Duster va fi realizată de o uzină Renault din Turcia.
Bordeanu a afirmat că nu va exista o competiție directă între Bigster și Duster, menționând un interes crescut al clienților europeni pentru modelul Bigster.
Un Bigster „de cucerire”
Dacia, cu modele precum Jogger, Duster 3 și acum Bigster, își propune să atragă noi clienți care de obicei au achiziționat mașini de la alte mărci, așteptându-se la o capacitate crescută de atracție a Bigster față de Duster.
Mihai Bordeanu a menționat că Dacia vizează atragerea clienților care acum cinci-șase ani au plătit 30.000 de euro pe o mașină de marcă concurentă, dar acum se confruntă cu prețuri mult mai mari.
„Bigster NU este doar un Duster mai mare”
Lansarea Bigster, una crucială pentru Dacia, marchează intrarea în segmentul C, o mișcare rară pentru branduri. Bordeanu a subliniat clar că Bigster nu este un simplu Duster extins, ci aduce inovații semnificative, inclusiv un nou tip de motorizare.
Dacia Bigster este primul model din grupul Renault ce utilizează noul motor HYBRID 155, disponibil cu o cutie de viteze automată, începând cu echiparea Expression.
Publicația franceză L’Argus a indicat concurenții principali ai Dacia Bigster, precum Renault Austral, Ford Kuga, Citroen C5 Aircross și Hyundai Tucson.
Bigster va fi disponibil în patru variante de echipare: Essential, Expression, precum și două versiuni de top: Bigster Extreme, orientat spre aventuri în aer liber, și Bigster Journey, destinat confortului în călătorii lungi.