Renault numește pentru prima dată o femeie în fruntea Dacia: Katrin Adt, fostă vicepreședintă a Mercedes-Benz

Renault numește pentru prima dată o femeie în fruntea Dacia: Katrin Adt, fostă vicepreședintă a Mercedes-Benz
Karin Adt, la volanul unui autoturism Smart în perioada în care era vicepreședintă a Mercedes-Benz, FOTO: Uli Deck / DPA / Profimedia

Într-un pas marcant de reorganizare a conducerii, Katrin Adt, anterioră vicepreședintă a grupului Mercedes-Benz, a fost numită managerul general al mărcii Dacia, raportându-se direct lui François Provost, noul CEO al grupului Renault.

Adt va conduce brandul Dacia în urma hotărârii lui Denis Le Vot de a părăsi Renault, mișcare care a deschis loc pentru noile structuri de conducere.

Schimbarea vine într-un moment în care Le Vot era una dintre figurile avansate în disputele pentru postul de CEO al Renault.

Renault a confirmat plecarea lui Le Vot, iar Provost a fost numit în funcția de CEO în luna iulie, după plecarea surprinzătoare a lui Luca De Meo.

Provost a subliniat că reorganizarea leadership-ului va stimula agilitatea firmei, ajutând compania să răspundă mai rapid provocărilor actuale, într-o piață marcată de crescânde provocări și cerere redusă.

„Pentru a face față acestor provocări, avem nevoie de o structură capabilă să ia decizii rapide, să opereze eficient și să se afle constant în apropierea clienților”, a declarat el.

Profilul noului director al brandului Dacia

Noua lideră a Dacia aduce în jur de 26 de ani de experiență în sectorul auto, cu prezențe la Daimler/Mercedes-Benz. Are pregătire în drept și a ocupat funcții de top precum CEO la Mercedes-Benz în Luxemburg, vicepreședinte HR la Daimler, CEO la Smart și, ulterior, CEO al Mercedes-Benz Own Retail Europe; în ultimii ani, a condus Auditul Corporativ al companiei.

„Sunt încântată să mă alătur Grupului Renault și să asum conducerea Dacia; este un privilegiu să contribuim la scrierea următorului capitol al unei povești de succes remarcabile împreună cu o echipă excepțională”, a afirmat she.

„Modelarea afacerilor pentru viitor a fost dintotdeauna motorul meu; astăzi ne aflăm într-un moment critic din perspectiva tehnologică și socială în relația cu automobilul. Dacia a demonstrat în repetate rânduri că rezonează cu așteptările clienților. Nu este doar o marcă, ci o viziune inteligentă, ambițioasă și accesibilă a mobilității”, a completat aceasta.

Se remarcă faptul că Adt a avut o carieră axată pe retail, gestionând numeroase transformări în companiile în care a activat, inclusiv tranziția Smart către o marcă 100% electrică.

Analistul Michael Foundoukidis, din cadrul grupului ODDO BHF, a spus că detentia pe retail pe care o aduce Adt va conta semnificativ pentru Dacia.

„Dacia este clar orientată spre retail, ceea ce poate injecta un suflu nou în strategie sa”, a comentat expertul.

Recomandari
Show Cookie Preferences