Un nou avans pentru trenul metropolitan: Consiliul General a aprobat un protocol cu CFR pentru proiectul propus

Un nou avans pentru trenul metropolitan: Consiliul General a aprobat un protocol cu CFR pentru proiectul propus
La Gara de Nord, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Consiliul General al Municipiului București a dat undă verde, luni, pentru semnarea unui protocol între Primăria Capitalei și CFR, destinat implementării proiectului ce vizează „dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord”, adică interconectarea între Gara de Nord și Gara Obor.

„Scopul principal al proiectului pentru segmentul feroviar este de a realiza intervenții asupra infrastructurii căii ferate destinate transportului urban, pe porțiunea dintre Gara de Nord și Gara Obor, urmând a se asigura funcționalitatea acestuia prin atragerea de finanțări nerambursabile din cadrul Programului Transport 2021 – 2027, Prioritatea (P6) – Trenuri urbane în nodurile urbane și din alte surse de finanțare”, conform detaliilor din anexele hotărârii.

Protocolul va include următoarele activități:

  • Crearea documentației necesare pentru pregătirea și desfășurarea lucrărilor de infrastructură;
  • Realizarea procedurilor de achiziție pentru studiile de fezabilitate, proiectele tehnice, supravegherea execuției și realizarea lucrărilor;
  • Intervenții la infrastructura feroviară dedicată transportului urban;
  • Dezvoltarea facilităților multimodale pentru transportul pasagerilor cu trenul urban;
  • Funcționarea transportului feroviar urban, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport public București-Ilfov.

Proiectul trenului metropolitan reprezintă una dintre promisiunile esențiale ale lui Nicușor Dan în campania pentru alegerile locale din 2020, rămânând însă, până acum, doar un plan pe hârtie.

„Pe segmentul de Nord, există un studiu de fezabilitate început acum un an și jumătate, care se va finaliza. Totuși, CFR intenționează să efectueze lucrări de modernizare și, până când CFR nu va stabili conturul exact al liniei, nu putem delimita stațiile pe care ne dorim să le creăm. Am sperat că ar putea funcționa și pe zona de Sud. Aici nu este posibil, am înțeles asta când mi s-a explicat că există tronsoane cu o viteză de doar 5 km/oră. Nu este economic viabil. Zona de Sud ar putea deveni rentabilă, reprezentând 80% din linia de tren, odată ce CFR, ca proprietar, va reabilita linia pentru a asigura o viteză comercială corectă”, a declarat recent Nicușor Dan, într-un interviu.

Recomandari
Show Cookie Preferences