A fost lansată licitația pentru repararea liniei de cale ferată Galați – Bârlad, grav afectată de inundații în septembrie
CFR Infrastructură a publicat informații despre lansarea licitației pentru restaurarea unui tronson de pe linia de cale ferată Galați-Bârlad, în vederea reluării circulației trenurilor. Linia a suferit distrugeri pe o lungime de 6,5 km din cauza inundațiilor, astfel că, în prezent, trenurile circulă numai pe o treime din totalul de 109 km. Valoarea estimată a contractului este de 48 milioane lei.
Este important de menționat că inundațiile severe din mijlocul lunii septembrie au avut un impact semnificativ asupra liniei de cale ferată Galați – Bârlad. Aceasta a fost afectată pe o distanță totală de 6,5 km, unde terasamentul a fost distrus, iar ansamblul șină-traversă și instalațiile de comunicații TTR au fost complet distruse, provocând pagube considerabile și la clădirile de exploatare feroviară.
Încă din 15 octombrie, circulația trenurilor a fost reluată pe 39 din cei 109 km ai liniei Galați-Bârlad, compania privată TFC anunțând efectuarea curselor între Galați și Chiraftei. În prezent, se desfășoară nouă trenuri pe zi în fiecare direcție, cu o durată a călătoriei de 56 până la 67 de minute.
Începând cu 4 noiembrie, TFC a introdus autocare de înlocuire pe ruta Chiraftei – Bârlad, biletele de tren fiind valabile și pentru aceste autoturisme.
Linia Galați – Târgu Bujor – Bârlad are o lungime totală de 109 kilometri.
Comunicat CFR SA
CFR SA a informat despre lansarea licitației pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor necesare pentru redeschiderea circulației feroviare pe linia CF 703 Galați – Bârlad, afectată de fenomenele meteorologice severe din perioada 14-15 septembrie 2024, pe tronsonul dintre stațiile CF Foltești și Bârlad.
Valoarea estimată a acestui contract este de 48.685.000 lei fără TVA, iar finanțarea va proveni din fonduri de la Bugetul de Stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, precum și din veniturile proprii ale CNCF „C.F.R.” S.A, și din alte surse legale.
- Lucrările incluse în proiect vor include:
- demontarea suprastructurii existente;
- pregătirea terenului pentru terasament (nivelare, compactare, umpluturi cu materiale locale);
- realizarea umpluturilor în corpul terasamentului cu materiale necoezive, așternerea de geotextile de separație, realizarea substratului căii de balast spălat de râu, remontarea suprastructurii cu materiale recuperate;
- înlocuirea șinelor deteriorate;
- completarea cu piatră spartă nouă și traverse;
- efectuarea de lucrări tehnologice la linii (buraj, profilare și stabilizare);
- aducerea terenului la forma inițială.
Implementarea acestui contract se va desfășura pe o durata de 120 de zile (4 luni), din care 30 de zile vor fi dedicate proiectării, iar 90 de zile pentru execuția lucrărilor.
Detalii despre procedura de licitație și documentația aferentă sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP), iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 25 noiembrie 2024.