Aplicația de Inteligență Artificială cu un număr record de întrebări: Peste un an ar putea atinge un miliard pe săptămână

Printre cele mai populare aplicații de inteligență artificială – alături de cele precum ChatGPT, Gemini și Claude – un nume devine tot mai cunoscut: Perplexity AI. Conducătorul companiei a anunțat că numărul de „interogări” din partea utilizatorilor crește mediu cu 20% lunar, cu 780 de milioane de interogări raportate în luna mai.
Perplexity a devenit un nume de referință pentru aplicațiile AI. Principalul său produs este un „motor de căutare augmentat”, cunoscut și sub denumirea de „motor de răspuns”. Spre deosebire de motoarele de căutare tradiționale care oferă liste de linkuri, acest motor utilizează modele de limbaj bazate pe inteligența artificială pentru a analiza întrebările formulate în limbaj natural și a oferi răspunsuri personalizate, incluzând linkuri către sursele folosite. În aplicația mobilă, chatbot-ul este capabil să răspundă chiar și în limba română. Pe Google Play, aplicația are un rating de 4,9 din 5, având peste 700.000 de recenzii.
În luna mai, Perplexity a înregistrat 780 de milioane de „interogări”, conform declarațiilor CEO-ului Aravind Srinivas, care a menționat o creștere de peste 20% a volumului de solicitări de la utilizatori în fiecare lună, conform surselor TechCrunch.
„Dacă păstrăm acest ritm, mai avem nevoie de un an și vom ajunge la un miliard de interogări pe săptămână”, a adăugat Srinivas, subliniind că, în medie, se fac 30 de milioane de căutări zilnic.
Următorul proiect al companiei este dezvoltarea unui „browser AI” denumit Comet, descris de echipa de conducere ca un „sistem de operare cognitiv”.
Conducerea a explicat că scopul dezvoltării Comet este de a transforma funcția AI, astfel încât să nu mai fie doar un furnizor de răspunsuri, ci să îndeplinească acțiuni în numele utilizatorului.
S-a detaliat că un răspuns generat de AI echivalează cu patru sau cinci căutări consolidate într-una singură. În schimb, atunci când AI-ul execută o acțiune, își finalizează o întreagă sesiune de navigare ca răspuns la o singură comandă.
Perplexity AI a fost fondată în 2022, iar motorul său de căutare a fost lansat la sfârșitul aceluiași an. Compania, cu sediul în San Francisco, avea o evaluare de 9 miliarde dolari la sfârșitul anului 2024, iar recent, după o rundă de finanțare de 500 milioane dolari, valoarea a crescut la 14 miliarde dolari, deși ținta inițială a fost de 18 miliarde dolari.
Sursa foto: Dreamstime.com