Au fost prezentate două propuneri pentru electrificarea și modernizarea căii ferate Constanța – Mangalia, proiect de 1,3 miliarde lei

Au fost prezentate două propuneri pentru electrificarea și modernizarea căii ferate Constanța – Mangalia, proiect de 1,3 miliarde lei
Tren de calatori, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

CFR Infrastructură a anunțat că două firme au participat la licitația pentru lucrările de reabilitare și electrificare pe cei 43 de km dintre Constanța și Mangalia. Timpul de parcurs al trenurilor între cele două orașe de pe litoral poate ajunge până la 100 de minute, iar viteza maximă pe câteva porțiuni este de doar 80 km/h.

Cele două firme care au depus oferte sunt:

  • Asocierea Drum Asfalt – SC Alstom Transport SA
  • Asocierea IC ICTAS Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. – Rotary Construcții Mentenanță.

Un avantaj semnificativ post-electrificare va fi eliminarea necesității schimbării locomotivei pentru trenurile de lung parcurs în stația Constanța (de la electrică la diesel), ceea ce va conduce la o scurtare a timpului de staționare. De asemenea, staționările în stațiuni vor fi mai scurte datorită introducerii unei linii duble pe o mare parte a traseului, permițând trenurilor să circule fără a se aștepta reciproc. Durata estimată pentru execuție este de 24 de luni.

Planul include dublarea multor secțiuni unde în prezent linia este simplă, iar viteza maxim posibilă va ajunge la 120 km/h.

Declarația CFR SA

CFR SA a informat că doi operatori economici au făcut oferte în cadrul procedurii de licitație deschise pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei feroviare Constanța – Mangalia. Această investiție se va desfășura cu fonduri nerambursabile, conform capitolului Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, având ca perioadă de elaborare 2021 – 2030.

Operatorii economici care au depus oferte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei ferate Constanța – Mangalia sunt: Asocierea DRUM ASFALT – SC ALSTOM TRANSPORT SA și Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ.

Valoarea estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) se ridică la 1.317.921.813,80 lei fără TVA, cu sursa de finanțare provenind din fonduri nerambursabile în cadrul Proiectelor de electrificare și reabilitare a căilor ferate, precum și de la Bugetul de Stat. Perioada pentru elaborarea proiectului tehnic va fi de 10 luni, iar execuția lucrărilor va dura 24 de luni.

Obiectivele specifice ale contractului includ:▻ electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existente, pentru a crește viteza de circulație la 120 km/h;▻ dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă acolo unde este necesară satisfacerea traficului;▻ modernizarea/consolidarea clădirilor și a spațiilor pentru călători, precum și asigurarea accesului pentru persoanele cu mobilitate redusă;▻ sistematizarea stațiilor feroviare;▻ implementarea elementelor de siguranță pentru călători, precum balustradele și rampele de acces;▻ actualizarea echipamentelor de telecomunicații, inclusiv a sistemului de informare pentru public.

Obiectivele generale ale programului de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia vizează:▻ reducerea timpului de călătorie, datorită creșterii vitezei de circulație și eliminării necesității schimbării locomotivei în stația Constanța;▻ creșterea numărului de trenuri de călători prin îmbunătățirea capacității și a siguranței;▻ realizarea unui grafic de mers cadențat;▻ optimizarea traficului de marfă de tranzit prin introducerea tracțiunii electrice;▻ diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră și a impactului negativ asupra mediului;▻ reducerea consumului de energie.

Recomandari
Show Cookie Preferences