Căile ferate din România: În 35 de ani, lungimea căilor ferate modernizate este doar o jumătate din cea a autostrăzilor

Căile ferate din România: În 35 de ani, lungimea căilor ferate modernizate este doar o jumătate din cea a autostrăzilor
Calea ferata, Foto: Hotnews

Starea căilor ferate din România este îngrijorătoare, având în vedere numărul limitat de kilometri modernizați din anii post-Revoluție, conform informațiilor prezentate de un site de specialitate care analizează proiectele majore finalizate și le compară cu dezvoltarea autostrăzilor în ultimele trei decenii.

Căile ferate modernizate reprezintă doar jumătate din lungimea totală a autostrăzilor și drumurilor expres, menționându-se că pentru anul 2024 au fost finalizați doar 77 de kilometri de cale ferată modernizată.

În schimb, în 2024 s-au deschis circulației aproximativ 195 de kilometri de autostradă și drum expres.

„De fapt, dacă vrem să fim corecți, se poate vorbi despre 54,72 km efectiv modernizați, restul fiind lucrări de tip Quick Wins, menite să readucă liniile la parametrii inițiali, nu să le modernizeze. Comparând aceste date, rezultă că anul trecut au fost recepționați de trei ori mai puțini kilometri de cale ferată modernizată decât de autostrăzi și drumuri expres.”

Doar 630 de kilometri de cale ferată modernizată în 35 de ani, comparativ cu aproape 1.300 de kilometri de autostrăzi în România

Publicația revizuiește în detaliu proiectele de modernizare a căilor ferate din ultimele trei decenii în România.

„Conform datelor oferite în octombrie anul trecut de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, România a beneficiat de fonduri europene preaderare pentru a moderniza 362,56 km pe relațiile București-Constanța și București-Predeal. După aderare, au fost modernizați doar 208,04 km, până la acea dată, incluzând linia Frontieră-Curtici-Arad-Km 614 și Simeria-Sighișoara.”

La aceste proiecte se adaugă cei 2,9 km de cale ferată nou construită care face legătura cu Aeroportul Internațional Henri Coandă din București, precum și aproape 5 km de cale ferată nouă între Golenți și Podul Noua Europă de la Calafat-Vidin.

În plus, în 2024 au fost recepționați alți 54,72 km de cale ferată modernizată.

Astfel, până în prezent, în România au fost modernizați un total de 633,22 km din rețeaua feroviară națională, care se extinde pe 10.611 km.

Spre comparație, la sfârșitul lui 2024, România va avea 1.270 de kilometri de autostradă și drum expres în exploatare la nivel național.

Recomandari
Show Cookie Preferences