CNA aplică o sancțiune de 10.000 de lei postului Antena 1 pentru un episod din emisiunea Insula Iubirii.

CNA aplică o sancțiune de 10.000 de lei postului Antena 1 pentru un episod din emisiunea Insula Iubirii.
Robert Braia și iubita lui, la Insula Iubirii. Foto: captură Antena 1

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a sancționat Antena 1 cu 10.000 de lei, ca urmare a unui episod din Insula Iubirii, în care un concurent a declarat că a aruncat pe geam doi motani care aparțineau iubitei sale. CNA a primit un număr de 79 de reclamații referitoare la acest moment din emisiune, conform surselor din media.

Decizia de amendă a fost luată în cadrul unei ședințe a CNA ce a avut loc pe 5 septembrie.

CNA a subliniat că „în ediția din 15.07.2024 a emisiunii «Insula iubirii», radiodifuzorul nu a respectat normele stipulate la articolul 39 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002.”

Norma de lege menționată de CNA preconizează că servicii media audiovizuale care ar putea afecta dezvoltarea minorilor trebuie oferite într-un mod care să prevină, în mod normal, accesul acestora la conținutul respectiv. Printre măsurile posibile se numără alegerea orei de difuzare și implementarea unor instrumente de verificare a vârstei, care să fie corelate cu impactul potențial negativ al programului.

CNA a notat că în episodul emisiunii Insula Iubirii difuzat pe 15 iulie, între orele 22:03 și 22:17, s-au purtat discuții despre un incident în care un concurent, supărat că partenera sa oferea mai multă atenție motanilor săi, a deschis fereastra pentru a-i speria, rezultând astfel că pisicile au căzut de la balcon.

De asemenea, poliția din Dolj a demarat o investigație în luna iulie, după ce concurentul Robert a mărturisit în emisiune că a aruncat cei doi motani de la etajul întâi al locuinței iubitei sale.

Anunțul poliției a fost generat de reacțiile indignate ale telespectatorilor și ONG-urilor care au cerut acțiuni în urma declarațiilor acestuia.

Finala emisiunii Insula Iubirii, transmisă pe 28 august, a atras atenția aproape a 1,1 milioane de români, consolidându-și astfel poziția de lider de audiență.

Pe parcursul finalei și ulterior, numeroase companii și instituții au formulat comentarii ironice referitoare la emisiune, în răspunsurile la o postare publicată de Netflix pe Facebook.

Recomandari
Show Cookie Preferences